به گزارش روز سه شنبه ایرنا،مریم بیدخام در دیدار با نمایندگان تشکل های محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه سمن ها، در کمک به حفاظت از محیط زیست بسیار موثر هستند،افزود: امروز یکی از دغدغه های اصلی سیاست گذاران و تصمیم گیران کشور توجه به این حوزه است و عملکرد دولت یازدهم در این خصوص بسیار پررنگ بوده است.
وی اظهار کرد: تشکل های مردم نهاد نقش انکارناپذیری در راستای رسیدن به اهداف اصل 50قانون اساسی که همانا حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی تلقی می کند،دارند و خوشبختانه این نهادهای مدنی در استان قزوین بسیار فعال هستند.
بیدخام با تاکید بر اینکه تشکیل سمن ها در دولت تدبیر و امید رشد داشته است، افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد می توانند با ارائه و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی بار زیادی از روی دوش دولت بردارند.
این مسئول اضافه کرد: دولت به تنهایی نمی تواند بار مسئولیت های مختلف را بر دوش بکشد، از این رو تلاش دارد مردم و به ویژه سمن ها را به دلیل داشتن احساس مسئولیت و دغدغه در کنار خود داشته باشد.
وی افزود: به طور قطع یکی از اموری که زمینه ساز سعادت و کمال انسان در دنیا و آخرت است، داشتن محیطی سالم و امن است.
بیدخام ادامه داد: دولت یازدهم با توجه به رویکرد اجتماعی و مردم‌ محور خود تلاش کرد تا نهادهای مدنی و تشکل های مردمی را تقویت و از فعالیت آنها حمایت کند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از عناصر امید و نشاط در جامعه، محیط زیست سالم است و یکی دیگر از نقش‌های مهم تشکل‌های مردم نهاد، موضوع دیده‌بانی است که دولت نیز بر آن بسیار تاکید دارد تا جایی که رئیس‌جمهوری در مراسم هفته محیط زیست در سال 93 از سمن‌ها خواست تا هر جا محیط زیست در حال آسیب است با صدای بلند فریاد بزنند و این نشان دهنده فضای باز ایجاد شده توسط دولت برای نقد منصفانه است.
در ادامه این نشست نماینده تشکل ها با ارائه نظرات و پیشنهادهای خود از سرپرست دفتر اجتماعی خواستند که از سمن های فعال در حوزه محط زیست حمایت کنند.
7389*3013
خبرنگار نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.