به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محمد علی حضرتی در آئین تجلیل از هنرمندان صنایع دستی قزوین افزود: این خانه ها قابلیت های خوبی برای جذب گردشگر دارند به شرطی که به مکان های اقامتی، پذیرایی و فروش صنایع دستی تبدیل شوند.
وی با بیان اینکه با تبدیل این خانه ها به مراکز اقامتی و فروش صنایع دستی و یا حتی موزه می توان از تخریب آنها جلوگیری کرد، اظهار داشت: از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در دوره پنجم انتظار می رود در حفظ این خانه ها تلاش کنند و همکاری لازم را با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته باشند.
حضرتی اظهار کرد: با توجه به رونق گردشگری در قزوین و افزایش حضور مسافران، باید ظرفیت واحدهای اقامتی خود را بیشتر کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین خاطرنشان کرد: قزوین با برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان می تواند جزو سه قطب برتر ایران به لحاظ جذب گردشگر باشد.
وی در ادامه از صنایع دستی به عنوان نماد هویت و تاریخ و فرهنگ هر کشور و جامعه یاد کرد و گفت: از این رو حمایت از هنرمندان عرصه صنایع دستی ضروری است.
حضرتی اظهار کرد: در زمینه صنایع دستی باید آموزش ها را گسترش داد تا این مجموعه هنرهای اصیل تقویت شده و به فراموش سپرده نشوند.
این مسئول در پایان گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی از همه مدیران می خواهیم تا در جشن ها و مناسبت ها صنایع دستی را به عنوان هدیه انتخاب کنند.
در این مراسم از چندتن از هنرمندان فعال در زمینه تولید صنایع دستی تجلیل شد.
استان قزوین در حالی دارای یک هزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی در فهرست آثار ملی می باشد که کمتر از یک درصد از مساحت کشور را در برگرفته است.
قزوین همراه با تبریز و اصفهان یکی از سه پایتخت ایران در دوره صفویه بوده و بسیاری از آثار و بناهای تاریخی این استان متعلق به این دوره است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.