سعید بهادیوند چگینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش تدریجی دمای هوا در روزهای آینده، به شهروندان توصیه می شود جهت جلوگیری از خاموشی های احتمالی این شرکت را در تامین برق مورد نیاز در تابستان یاری کنند.
وی ادامه داد: براین اساس به شهروندان توصیه شده تا در ساعت پیک بار و با مدیریت مصرف از به کارگیری لوزام پرمصرف برقی از جمله کولر، ماشین های ظرفشویی و لباسشویی، اتو و سماور برقی خودداری کرده و انجام این کار را به ساعت های پایانی شب و یا اوایل صبح موکول نمایند.
بهادیوند چگینی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف،کم مصرف کردن نیست بلکه درست مصرف کردن است،اضافه کرد: مدیریت مصرف در نهایت علاوه بر استفاده بهینه از انرژی، باعث جلوگیری از هدررفت بسیاری از منابع نیز می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ساعت اوج مصرف را از 11 تا 15 و 19 تا 23 اعلام کرد.
وی، حذف لامپ های رشته ای، استفاده نکردن از دور تند کولرها،استفاده از لوازم برقی دارای برچسب انرژی کم مصرف، مسدود کردن کامل درزهای پنجره و درها و تنظیم دمای هوای اتاق ها از مهمترین راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق دانست و گفت: شهروندان باید استفاده از وسایل برقی خود را در طول روز باید مدیریت کنند.
وی در ادامه، بالاترین پیک بار مصرفی استان در سال گذشته را 720 مگاوات اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با صرفه جویی 21 مگاواتی واحدهای تولیدی استان پارسال خاموشی نداشتیم و امیدواریم امسال نیز شاهد همکاری بیشتر این واحدها و نیز شهروندان قزوینی در زمینه صرفه جویی و مدیریت مصرف باشیم.
به گفته وی، بالاترین پیک بار مصرفی استان در سال جاری روز گذشته با 683 مگاوات بوده است.
استان قزوین دارای 570 هزار و 759 مشترک برق است که 459 هزار و 290 مشترک آن خانگی، چهار هزار و 254 مشترک صنعتی، پنج هزار و 657 مشترک کشاورزی، 64 هزار و 59 مشترک تجاری و 37 هزار و 499 مشترک نیز در بخش عمومی قرار دارند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.