به گزارش ایرنا، فریدون همتی بعدازظهر پنجشنبه در نشست کارگروه صادرات کالاهای غیرنفتی استان قزوین که با حضور جمعی صادرکنندگان بخش کشاورزی برگزار شد، افزود: علاوه بر این، امسال برای محصولات مربوط به واحدهای صنایغ تبدیلی مواد غذایی در استان نیز 160 میلیون دلار صادرات را هدف گذاری کرده ایم.
استاندار قزوین یادآور شد: در مجموع امسال صادرات یک میلیارد دلار کالای صنعتی، محصولات کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی از استان به خارج از کشور را هدف گذاری کرده ایم که این رقم باید با تلاش بخش خصوصی و مدیران دستگاه های اقتصادی محقق شود.
استاندار قزوین با اشاره به نقش تشکل های کشاورزی در ساماندهی به فعالیت های این بخش،گفت: باید برای رسیدن به اهداف صادراتی خود با کمک تشکل ها شرکت های کشاورزی استان را بین المللی کرده و به یک برند مطرح تبدیل کنیم.
همتی با اشاره به لزوم حمایت از صادرکنندگان بخش کشاورزی، اظهار کرد: توان بانک های استان را برای حمایت از واحدهای کشاورزی صادرکننده بسیج خواهیم کرد.
استاندار قزوین گفت: محصولات و کالاهای ایرانی به شرط داشتن کیفیت مناسب در بازار کشورهای همسایه از جذابیت خوبی برخوردار هستند بنابراین باید با یک برنامه ریزی مناسب و دقیق بتوانیم این بازارها را در اختیار بگیریم.
وی با اشاره به اینکه بدون صادرات نمی توانیم به اهداف ترسیم شده خود در حوزه اشتغال دست پیدا کنیم،در پایان اظهار کرد: بخش خصوصی و مدیران دولتی باید همه توان خود را برای رفع موانع صادرات کالا به کار گیرند تا با حضور محصولات داخلی در بازارهای بین المللی بتوان به تداوم و استمرار تولید و ایجاد فرصت های شغلی جدید اندیشید.
در سال گذشته ارزش محصولات صادراتی بخش کشاورزی در استان قزوین 170 میلیون دلار بود.
6101*3013
خبرنگار: ناصرنیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.