به گزارش ایرنا،علی فرخزاد روز چهارشنبه در نشست ساماندهی دولتخانه صفوی که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: ساماندهی دولتخانه صفوی به 2 بخش آزادسازی اراضی محدوده و سپس مرمت و بازسازی تقسیم می شود که باید اذعان کرد در بخش اول متاسفانه برخی از مدیران همراهی و همگامی لازم را در سالهای گذشته نداشته اند.
وی اضافه کرد:برخی از مدیران دستگاه ها در خصوص آزادسازی فضاهای مجاور دولتخانه صفوی می پندارند در صورت همکاری برای واگذاری اراضی به سوء مدیریت متهم می شوند در حالی که با نگاه فرا دستگاهی در این خصوص این برداشت غیرصحیح است.
فرخزاد در قست دیگری از صحبت های خود به لزوم احیا و مرمت این اثر تاریخی در جهت رونق گردشگری استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه برخی اختلافات میان میراث فرهنگی و مجموعه شهرداری وجود داشته که امیدواریم با بهره گیری از تجربه خوب شهرداری در احیای کاروانسرای سعد السلطنه اقدام جدی این 2 دستگاه را شاهد باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز در این نشست گفت: پس از 14 سال از سفر مقام معظم رهبری و مصوبات سفر ایشان مقاومت هایی در برابر احیای این اثر صورت گرفت و در نتیجه کار تاکنون متوقف مانده است.
محمدعلی حضرتی افزود: برای آزادسازی 2 واحد آموزشی،یک مجموعه ورزشی و مجموعه مخابرات در مجاورت این اثر تاریخی تمامی تعهدات این سازمان انجام شده به گونه ای که 17 هزار متر زمین به اداره کل ورزش و جوانان در برابر سالن ورزشی تختی واگذار شده است.
وی در پایان افزود: مدیران دستگاه های اجرائی با انعطاف پذیری و اهتمام جدی در این خصوص می توانند برای گشودن گره کور در اجرای این طرح بعد از 14 سال اقدام کنند.
مجموعه باغ صفوی یا دولتخانه صفوی و یا ارگ تهماسبی از آثار دوره صفوی - دوره قاجار است و در شهر قزوین، مابین خیابان هلال احمر و پیغمبریه، سبزه میدان و خیابان سپه واقع شده است.
این مجموعه با 6 هکتار وسعت از سردر عالی‌قاپو در شمال و ابتدای خیابان سپه قزوین آغاز شده و در انتها به محوطه کاخ چهلستون قزوین اتصال می‌یابد.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.