به گزارش ایرنا، حمیدرضا خانپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طراحی این تصفیه خانه به انجام رسیده است و تا مرداد ماه امسال نیز کار ساخت آن آغاز می شود.
وی با بیان اینکه پارک صنعتی لیا از محیط های صنعتی قدیمی استان بود که ایجاد تصفیه خانه در آن ضروری بود،اظهار کرد: برای ساخت و اجرای این تصفیه خانه 40 میلیارد ریال اعتبار صرف می شود.
این مسئول همچنین گفت: اجرای این طرح در راستای حفاظت از محیط زیست و پس از ادغام پارک و شهرک صنعتی لیا صورت می گیرد.
خانپور یادآور شد: تاکنون 470 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان به شبکه فاضلاب متصل شده اند.
وی با اشاره به کنترل آلودگی های زیست محیطی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی،گفت: قبل از احداث تصفیه خانه براساس ضوابط شهرک های صنعتی دفع پساب واحدها با احداث پیش تصفیه بر عهده خود آنها است اما با احداث تصفیه خانه ها پساب خروجی واحدها پس از به حد استاندارد رسیدن به شبکه فاضلاب متصل می شوند.
خانپور همچنین از احداث 2 تصفیه خانه فاضلاب دیگر در شهرک های صنعتی استان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته عملیات اجرایی ساخت 2 تصفیه خانه شهرک های صنعتی خرمدشت و آراسنج با سرمایه گذاری 80 میلیارد ریال آغاز می شود.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین همچنین از پیشرفیت فیزیکی 35 درصدی فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی کاسپین با 40 میلیارد ریال اعتبار خبر داد.
وی همچنین از اخذ گواهینامه ISO 14001 در پنجمین دوره متوالی برای تصفیه خانه شهرک صنعتی لیا به عنوان اولین تصفیه خانه فاضلاب دارای گواهینامه ISO 14001 در استان خبر داد.
هم اکنون شهرک های صنعتی لیا، فاز اول کاسپین و حیدریه دارای تصفیه خانه هسند.
استان قزوین دارای 15 شهرک و ناحیه صنعتی است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.