به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبب شنبه شب در نشست شورای هماهنگی بانک های استان قزوین افزود: با توجه به اینکه واحدهای صنعتی و کشاورزی ما بانک محور هستند از این رو نیازمند همکاری بیشتر بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات و تامین سرمایه در گردش و ثابت واحدهای تولیدی هستیم و اگر این مهم روی ندهد پیشبرد اهداف در بخش تولید و اشتغال کشور که مهمترین هدف دولت در زمینه توسعه به شمار می رود با مشکل روبرو خواهد شد.
وی ادامه داد: از یک هزار و 209 واحد متقاضی دریافت وام در استان تاکنون 13 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که رتبه استان در این خصوص هفتم است اما هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم و در این زمینه بانک های عامل استان باید تلاش بیشتری به خرج دهند.
حبیبی با اشاره به اینکه مدیران بانک های عامل قزوین اطمینان لازم را جهت معرفی واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات داشته باشند، اضافه کرد: تمامی متقاضیان دریافت تسهیلات از کانال های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و پس از تائید صلاحیت های اولیه و شرایط مناسب آنان در زمینه های مختلف از جمله راه اندازی واحد، بازار مصرف و کیفی بودن محصولات به بانک ها معرفی شده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در ادامه به 21 واحد تولیدی معرفی شده به بانک های استان جهت دریافت تسهیلات اشاره کرد و افزود: انتظار داریم بانک ها با سعه صدر و تسهیل در امور پرداخت نسبت به انجام این کار طی روزهای آینده اقدام لازم را به عمل آورند.
نشست شورای هماهنگی بانک های استان قزوین هر هفته شنبه ها با حضور استاندار، معاونان اقتصادی استاندار، مدیران کل دستگاه های اقتصادی و بانک ها در استانداری برگزار می شود.
بهین یاب بخشی از تسهیلات طرح رونق تولید به شمار می رود.
در قالب این طرح از سال گذشته طرح ها و واحدهای کشاورزی و صنعتی که نیازمند دریافت نقدینگی هستند تقاضای خود را برای دریافت تسهیلات 18 درصدی با ثبت در سامانه بهین یاب، ارائه می دهند.
8054/3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.