به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی چهارشنبه شب در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین افزود: در این طرح فارغ التحصیلان دانشگاهی واجد شرایط می توانند با ورود به سامانه در نظرگرفته شده ثبت نام کنند.
معاون هماهنکی امور اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: کارمزد این طرح برای دانش آموختگان یک سوم حقوق از سه میلیون و 100 هزار ریال تا چهار میلیون ریال خواهد بود و به آن دسته از واحد های تولیدی که از این نیروها استفاده کنند نیز تسهیلات ویژه ای پرداخت می شود که شامل 23 درصد معافیت بیمه تا 2 سال خواهد بود.
حبیبی اظهار کرد: در این طرح دانش آموختگان دانشگاهی به صورت موقت در وعده های زمانی 6 و 9 ماهه و یکساله در واحدهای تولیدی مشغول به کار می شوند.
این مسئول گفت: با اجرای طرح کارورزی، جوانان از مهارت کافی برای حضور در بازار کار برخوردار می شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در ادامه با اشاره به هدف گذاری برای ایجاد 20هزار شغل جدید در سال جاری، اظهار کرد: 17 دستگاه اجرایی متولی پیشبرد امور اشتغال استان هستند که در سال اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال باید بیش از پیش و به شکل جهادی کار کنند.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان قزوین باید به تدریج کاهش یابد و تک رقمی شود،اظهار کرد: نرخ بیکاری استان در سال گذشته 07/11 درصد بود که امسال نسبت به سال گذشته 0/1 درصد کاهش یافته است و به 06/11 درصد رسیده است.
حبیبی در پایان از راه اندازی طرح های تعاونی توسعه و عمرانی شهرستان ها خبر داد و گفت: براساس اهداف دولت و به منظور رشد اشتغال و عمران مناطق باید در هر شهرستان پنج درصد جمعیت به عضویت این تعاونی ها دربیایند.
6104**3013
خبرنگار:ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.