به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین روز شنبه در مراسم آغاز به کار این طرح گفت: بزرگترین مزیت این طرح اعتماد به مردم برای اجرای طرح های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است.
سعید وزیری نژاد با بیان اینکه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین سه موضوع مهم را در اجرای برنامه های خود گنجانده است که شامل مسجد، محله و مدرسه است،افزود: با تمرکز بر روی این سه ضلع به نتایج بسیار ارزشمندی می رسید.
این مسئول با بیان اینکه طرح محله ما یکی از طرح های موفق است که در پنج سال گذشته در سطح شهر قزوین اجرا شده است،افزود: این طرح با هدف واگذاری کارها به شهروندان به ویژه نسل جوان و تشکل های فرهنگی برنامه ریزی و اجرایی شده است.
وی افزود: هرساله 300 برنامه در قالب این طرح در محلات توسط شهروندان اجرا می شود که بازخوردهای فرهنگی مناسبه داشته است.
وزیری نژاد اظهار کرد:یکی از استراتژی های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در پنج سال گذشته را واگذاری اجرای بسیاری از برنامه ها به مردم عنوان کرد و گفت: بر این اساس در مراکز سازمان فرهنگی ورزشی نظیر کتابخانه ها، فرهنگسرا ها، خانه های فرهنگ، زمین های ورزشی به این موضوع توجه شده و به عنوان نمونه در حال حاضر هیچ مرکز فرهنگی یا ورزشی نداریم که این سازمان اداره کننده آن باشد بلکه امور آنها به مردم واگذار شده است.
به گفته وی رویکردی که شهرداری قزوین در پیش گرفته، این است که مدیریت فضاهای فرهنگی ورزشی را به بخش خصوصی واگذار کند تا شهرداری وظیفه نظارت را انجام دهد.
این مسئول گفت: ساخت خانه فرهنگ یا فرهنگ سرا یک سیاست لاک پشتی است که در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان ناکارآمد می باشد از این رو مجموعه مدیریت شهری سیاست مشارکت بخش خصوصی را در این حوزه در پیش گرفته است.

**احداث هفت فرهنگ سرا و خانه فرهنگ در قزوین
وی در ادامه از احداث هفت فرهنگسرا و خانه فرهنگ در مناطق مختلف شهر قزوین خبر داد و گفت:با احداث این مراکز تا پنج سال آینده بخش عمده ای از نیاز شهروندان قزوینی به زیرساخت های فرهنگی تامین می شود.
وزیری نژاد همچنین از افزایش تعداد محلات 14 گانه قزوین به 20 محله تا یک ماه آینده خبر داد و از مدیران محلات خواست در محورهای تقویت هویت دینی، انقلابی و شهری و همچنین اجرای برنامه های شاد و مفرح برای شهروندان محلات گام بردارند و ضمن آموزش مهارت زندگی به اقشار مختلف مردم در مسیر ترویج فرهنگ شهروندی نیز برنامه ریزی کنند.
وی نیازسنجی نسبت به مشکلات و معضلات محلات را از وظایف مدیران محلات دانست و گفت: بر اساس این نیازسنجی می توان راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات محلات تدارک دید.
به گفته وزیری نژاد هر محله ای نیازها و معضلات اجتماعی و فرهنگی خاص خودش را دارد که باید بر اساس آن نیازها برنامه ریزی شود،به طور مثال اگر محله ای دارای آسیب اجتماعی اعتیاد است در کنار برنامه های عادی نظیر مراسم های مربوط به مناسبت های ملی و مذهبی برای رفع این معضل باید برنامه ریزی شود.
وی با اشاره به جلب مشارکت های مردمی جهت راه اندازی خانه های فرهنگ مشارکتی در شهر قزوین به ویژه محلات کوثر و مینودر، گفت:تعدادی از خانه های فرهنگ که در سطح شهر فعال هستند با این رویکرد به فعالیت می پردازند و با سرمایه خود اقدام به کار فرهنگی یا ورزشی کرده اند و به طور قطع این اقدام موجب تسریع در روند پیشرفت کارهای فرهنگی می شود.
در پایان این مراسم از مدیران محلات برتر شهر قزوین شامل مجاهد،آخوند و شهید انصاری در پنجمین دوره طرح محله ما تقدیر شد.
7389*3013
خبرنگار نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.