به گزارش ایرنا،احمد هارون نجم پور روز چهارشنبه در اولین همایش بزرگداشت روز بین الملل که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد،افزود: در آینده نه چندان دور نیز زمینه اعزام 500 دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی به دانشگاه های ایران فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به اشتراک های فرهنگی فراوان بین ایران و افغانستان،اضافه کرد: آن گونه که باید و شایسته می باشد از این ظرفیت های عظیم فرهنگی استفاده نشده است.
نجم پور از دانشجویان به عنوان بهترین سفیران 2 کشور در گسترش و توسعه روابط یاد کرد و ادامه داد: هم اکنون چند تن از وزیران و مسئولان افغانستان دانش آموخته دانشگاه های ایران هستند که همین عامل نقش موثری در تقویت رابطه ها بین ایران و افغانستان دارد.
وی با اشاره به شرایط نابه سامان افغانستان در سال های گذشته، گفت: این کشور در طول چهل سال گذشته در معرض بسیاری از فشار ها و جنگ های ناجوانمردانه قرار داشته و جنگ های خارجی زیادی بدون دخالت ما در کشورمان در جریان بوده که موجب عقب ماندگی های زیادی از جمله در بخش های علمی شده است.
نجم پور با اشاره به محدودیت های مختلف اقتصادی و منابع طبیعی در نتیجه این فشارها بر این کشور،گسترش رشته های تخصصی با کمک ایران را نیاز افغانستان دانست و خواستار حمایت کشورمان برای تربیت دانشجو در رشته های تخصصی تر برای افغانی ها شد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.