سید محمد قافله باشی روز چهارشنبه در سمینار مدیریت مصرف برق در حوزه ادارات،سازمان ها و اصناف که در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد،افزود: در بخش اصلاح مصرف انرژی بدون شک در گام نخست باید از ساختمان های دولتی کار خود را آغاز کنیم و در این راه برحسب دستورالعمل های ابلاغی تمامی دستگاه ها باید در پیک مصرف تابستان 10 درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.
وی ادامه داد: برای این منظور پیشنهاد تغییر ساعت کاری دستگاه های اجرایی یک ساعت زودتر از موعد داده شده که این مهم می تواند تاثیر به سزایی در کاهش مصرف انرژی، به خصوص در فصل تابستان به همراه داشته باشد.
قافله باشی اضافه کرد: این دستورالعمل به استانداری ها داده شده است تا در صورت امکان کارمندان روزانه یک ساعت کار خود را زودتر آغاز کرده و از طرف دیگر نیز یک ساعت زودتر محل کار خود را ترک کنند.
به گفته وی،استفاده از سایبان برای کولرها و به کارگیری از سیستم کنترل خودکار (ترموستات) در وسایل سرمایشی،استفاده از لامپ های کم مصرف و خاموش کردن کامل وسایل برقی هنگام ترک محل کار در کاهش مصرف برق بسیار موثر خواهد بود.
سمینار مدیریت مصرف برق همه ساله و قبل از آغاز فصل گرما از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برای نهادها، سازمان ها و دستگاه های مختلف استان برگزار می شود.
براساس دستورالعمل شرکت توانیر، ساعت اوج مصرف ادارات و سازمان های دولتی از ساعت 11 الی 15 است که صرفه جویی در این بازه زمانی کاهش بسیار موثری را در هزینه های برق مصرفی به همراه دارد.
استان قزوین دارای 457 هزار و 88 مشترک برق صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.