به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلیمن عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد با تبریک سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: در هنگام تصرف خرمشهر توسط نیروهای بعثی، با توجه به جنایات صدام مردم عراق نیز در کنار ایرانی ها به قیام علیه رژیم بعثی برخاستند و در نتیجه هم رزمندگان ما و هم جمعی از ملت عراق در این مبارزات ضد بعثی به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: صدام پس از اشغال خرمشهر توسط نیروهای بعث گفته بود اگر ایران توانست این شهر را آزاد سازد کلید بصره را به ایرانی ها تحویل می دهم با این وجود و برخلاف نظر کارشناسان که نظرات آنان حاکی از تداوم تصرف خرمشهر بود،این شهر را خدا آزاد کرد.
امام جمعه قزوین به امدادهای غیبی پرروردگار به رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: آزادسازی خرمشهر از لحاظ محاسبات نظامی شدنی نبود و طبق فرموده امام راحل دست خدا از آستین رزمندگان اسلام بیرون آمد و خرمشهر را آزاد ساخت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: آزادسازی خرمشهر یک واقعه،عملیات و حادثه نبود بلکه این جریان ممتد از حضرت آدم شروع شده بود و در ادامه آن بعثت،غدیر حم، واقعه کربلا و نظام مقدس جمهوری اسلامی پیش آمد و این جریان به ظهور حضرت مهدی صاحب الامر (عج) منتهی خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه نفاق و تزویر هیچ گاه نباید در جامعه حکم فرما شود،گفت: آنچه موجب سقوط خرمشهر و تبدیل آن به خونین شهر شد نفاق و تزویر در برابر جریان صداقت بود به همین دلیل بارها رهبر معظم انقلاب فرموده اند خرمشهرها در پیش داریم و باید با آگاهی و بصیرت و هوشیاری به جلو پیش برویم.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در پایان خاطر نشان کرد: همیشه در طول تاریخ جریان وعده و اراده خداوند در برابر اراده کفر و شیطان قرار داشته و با وجود عزم دشمنان، دین حق به زودی همه جا را فرا خواهد گرفت و منافقان و پیروان شیاطین به جهنم هدایت خواهند شد.
در پایان این مراسم از برخی خانواده های معظم شهدا و جانبازان عملیات بیت المقدس که به آزادسازی خرمشهر پس از 578 روز اسارت منتهی شد تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
خرمشهر در سوم خرداد سال 1361 پس از ماه ها اشغال توسط دشمن بعثی در جریان جنگ تحمیلی، در عملیات بیت المقدس و با رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان اسلام به آغوش میهن بازگشت.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.