به گزارش ایرنا،حمید شکری خانقاه بعدازظهر سه شنبه در همایش تجلیل از روابط عمومی های برتر استان قزوین با تاکید بر لزوم ایجاد روابط عمومی هوشمند در دستگاه ها،افزود: ایجاد چنین روابط عمومی به داشتن مدیران ارتباط گر و هوشمند نیز نیاز دارد.
این استاد دانشگاه همچنین گفت: هوشمندی در روابط عمومی ها به معنای دیدن نادیده‌ها و شنیدن ناشنیده‌ها است.
شکری خانقاه در خصوص آینده نگری در روابط عمومی ها نیز گفت: روابط عمومی ها باید توانایی سازگاری با شرایط جدید را داشته باشند و رهبران و مسئولان روابط عمومی ها نیز باید بیش از هر چیز دیگری به تبیین تاثیر فن آوری های جدید بر نهادها و سازمان ها بپردازند.
وی با تبیین جایگاه روابط عمومی ها در برنامه ریزی استراتژیک،اظهار داشت: روابط عمومی باید مخاطبان خود را تفکیک کرده و برای هر قشر از ‌آن‌ها یک برنامه‌ریزی مجزا داشته باشد.
این استاد علوم ارتباطات، بر لزوم آینده نگری،برنامه ریزی،نوآوری،شناسایی صحیح مشکلات و ارایه راهکار برای برون رفت از آنها در مسیر دستیابی به اهداف برنامه استراتژیک توسط روابط عمومی ها تاکید کرد.
شکری خانقاه با اشاره به الگوهای مختلف ارتباطی در دنیای مدرن امروز، ادامه داد: برنامه ریزی استراتژیک ارتباطی مهم ترین و حیاتی ترین اقدام روابط عمومی ها در مسیر حرکت به سمت چشم انداز بلند مدت هر سازمان است.
وی در تبیین جایگاه روابط عمومی ها در ارتباطات درون و برون سازمانی گفت: باید به زبان مردم با آنها صحبت کرد و با اطلاع رسانی آنها را از خدمات و برنامه های خود آگاه ساخت.
این استاد دانشگاه، روابط عمومی را حلقه واسط و اتصال دهنده نهاد ها و سازمان ها با یکدیگر و با مردم دانست و خواستار انسجام و هماهنگی روابط عمومی ها در مواقع بحرانی شد.
شکری خانقاه، تقویت اعتماد،بهره وری و همبستگی را از سوی روابط عمومی ها مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: ارتباط دو سویه و تعامل مثبت سازمان و مردم باعث تامین اهداف سازمان و خواست های مردم می شود.
وی در پایان یادآور شد: فلسفه روابط عمومی مردم‌داری بوده و هدف آن ایجاد، حفظ و تداوم تفاهم بوده و وظیفه آن اطلاع‌رسانی و پاسخگویی است که این مهم نباید هیچ گاه از ذهن فعالان این عرصه و مدیران خارج شود.
در پایان این مراسم از 30 تن از کارشناسان برتر روابط عمومی در دستگاه های مختلف اجرایی استان قزوین به مناسبت هفته روابط عمومی و ارتباطات تقدیر به عمل آمد.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.