به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین که روز سه شنبه به ایرنا نمابر شده است،فریدون همتی در نشست بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری پیرامون اجرای طرح های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی،افزود: باید نواقص اجرای این طرح به سرعت از میان برداشته شده و کاستی ها در این خصوص جبران شود.
وی اظهار کرد: باید پذیرفت که کمبود آب در کشور و استان جدی است و در این زمینه با بحران روبرو هستیم بنابراین باید به سرعت از کشاورزی سنتی فاصله گرفته تا منابع آبی خود را حفظ کنیم.
همتی اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری به استان قزوین اجرای 22 هزار هکتار آبیاری مدرن مصوب شد که تا پایان تیرماه 16 هزار و 700 هکتار آن تکمیل شده و به بهره برداری می رسد.
وی تصریح کرد: در شرایطی که بیش از 90 درصد منابع آبی استان و کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود باید بتوانیم به سرعت طرحهای نوین آبیاری را عملیاتی کنیم تا از منابع آبی استان صیانت شود.
استاندار قزوین یادآور شد: با تامین اعتبارات لازم از سوی دولت که تا 75 درصد آن پیش بینی و تامین شده است، انگیزه مناسبی برای مشارکت کشاورزان در اجرای طرح های نوین آبیاری ایجاد شده و انتظار داریم با اجرای طرح های تجمیعی بتوانیم به نیازهای کشاورزان پاسخ داده و به صرفه جویی هرچه بیشتر در مصرف آب بپردازیم.
همتی اظهار کرد: امیدواریم کشاورزان و باغداران با همکاری در اجرای طرح های آبیاری نوین به ما در پیشبرد بهتر این طرح کمک کنند.
استاندار قزوین در ادامه گفت: از ابتدای انقلاب تا پیش از دولت تدبیر و امید، 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر پوشش آبیاری های نوین قرار داشت اما در دولت یازدهم اجرای روش های آبیاری مدرن در سطح نزدیک به 25 هزار هکتار از زمین های کشاورزی قزوین در دست اجرا است.
در سفر رئیس جمهوری به قزوین در مهر ماه امسال، تجهیز 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به روش های آبیاری نوین مورد تصویب قرار گرفت.
با اجرای 20 هزار هکتار آبیاری مدرن با یک هزار و 510 میلیارد ریال اعتبار زمینه مناسبی برای توسعه کشاورزی مدرن در استان قزوین مهیا می شود.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار زمین کشاورزی با 82 هزار بهره بردار است.
6104*3013
خبرنگار: ناصرنیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.