سالار قاسمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر توزیع کتاب هایی در آموزش و پرورش با موضوع سند 2030 افزود: این ادعا کذب محض است و هیچ کتابی مخالف و مغایر با ارزش های دینی، مذهبی و ملی چاپ و نشر نشده است.
وی اظهارداشت: در اجرای سند 2030 همانگونه که مسئولان نظام تعلیم و تربیت کشور تشریک مساعی دارند، فرمایش های مقام معظم رهبری فصل الخطاب آموزش و پرورش است.
قاسمی با اشاره به توزیع شبنامه طی روزهای اخیر و در زمان رقابت های انتخاباتی با هدف حمله به دولت تدبیر و امید اظهارکرد: سند 2030پیرو مباحث آموزش برای همه کشورها در سال های 2000 تا 2005 از سوی سازمان یونسکو تدوین شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون هیچ اقدامی در اجرای سند 2030 در آموزش و پرورش صورت نگرفته و قرار هم نیست برخی ادعاهای ناصواب که ساخته و پرداخته ذهن بیمار برخی می باشد، در جامعه محقق شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران و بسیاری از دیگر کشورهای مسلمان در صورت اجرایی شدن این سند تنها متعهد به بخش هایی خواهند شد که با تعالیم دینی، ارزشهای فرهنگی و سنت های و رسوم ملی کشور سازگاری داشته باشد.
قاسمی یادآور شد: برخی در تریبون های مقدس طوری به مردم القا می کنند که گویی آموزش و پرورش برنامه های آموزشی خود را کنار گذاشته و ماموریت یافته تا آموزش های همجنسگرایی و همجنس بازی را ترویج دهد که این القائات کذب محض و توهین به جامعه فرهنگی، معلمان و دلسوزان تعلیم و تربیت می باشد.
قاسمی خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش دغدغه تربیت صحیح و همه جانبه دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم را ندارد و مسئولان این وزارتخانه در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش می کنند دانش آموزان را برای عرصه های مختلف بر مبنای الگوی ایرانی، اسلامی تربیت کنند.
وی با اشاره بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد: اینگونه سخن گفتن از تریبون های رسمی، مردم را از اینده انقلاب ناامید می کند و اکنون که بیش از هر زمان دیگری برای حضور مردم نیازمندیم، با این سخنان مردم را دلسرد و موجب کاهش مشارکت در انتخابات به عنوان بزرگترین رویداد سیاسی و اجتماعی کشور می شویم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین مردم را پشتوانه اصلی انقلاب دانست و افزود: هر اندازه میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، میزان پایداری، ثبات و اعتبار نظام افزایش پیدا می کند.
قاسمی با بیان اینکه فرهنگیان نقش موثری در برگزاری انتخابات دارند تصریح کرد: حفظ رای مردم به عنوان یک امانت و ایجاد حساسیت جهت شرکت حداکثری در انتخابات مهمترین رسالت فرهنگیان است.
7389/ 6128 *خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.