به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز سه شنبه در نشست شورای اداری مدیران استان قزوین که با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد با اشاره به نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات گفت: باید با حضور گسترده و پرشور در انتخابات، شاهد ثبت حماسه دیگری از سوی مردم مومن و ولایتمدار ایران در تاریخ انقلاب و نظام باشیم.
وی در ادامه گفت: همواره در انتخابات های مختلف دغدغه مقام معظم رهبری این بوده که رویداد انتخابات سایه بر دیگر امور کشور نیاندازد بنابراین همه مدیران باید تا آخرین لحظه خدمت به وظائف خود برسند.
استاندار قزوین در ادامه بر مشارکت گسترده عموم مردم در انتخابات 29 اردیبهشت تاکید کرد و گفت: انتخابات عظیم ترین سرمایه و مهم ترین مولفه انقلاب و نظام است و بابد مردم را تشویق و اهمیت این رویداد بزرگ را برای آنها تبیین کنیم.
وی،مشارکت بالا،آرامش و امنیت،اجرای دقیق قانون و رعایت اخلاق را چهار مولفه مهم مورد تاکید معظم له و دولت در برپایی انتخاباتی سالم ذکر کرد و ادامه داد: ما نیز در سطح استان تمام تلاش خود را برای تحقق این مولفه ها به کار می گیریم چرا که در صورت رعایت نکردن آنها دچار خسران خواهیم شد.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در استان در سال گذشته،گفت: در حوزه تولید یک هزار و 111 واحد تولیدی اعم از کوچک،متوسط و بزرگ در بسته حمایتی دولت قرار گرفت و در یازده کارگروه جداگانه 114 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای این واحدها در نظر گرفته شد.
همتی،پایدار کردن وضع موجود و دور کردن واحدها از تعطیلی،حفظ و تثبیت اشتغال و افزایش تولید را از مهم ترین اهداف ابن اقدام ها ذکر کرد و افزود: سال گذشته برای 22 هزار نفر شغل جدید ایجاد شد که نزدیک 14 هزار نفر آنها کد حدید تامین اجتماعی دریافت کردند.
همتی افزود: در سال قبل همچنین شاهد انجام 675 میلیون دلار صادرات از قزوین بودیم که نسبت به قبل از برجام با حدود 300 میلیون دلار صادرات رقم قابل توجهی است.
استاندار قزوین گفت: در سال قبل همچنین در سایه حمایت های دولت 50 مورد از واحدهایی که واگذار یا تعطیل شده بودند در مسیر حمایت و برگشت به چرخه تولید قرار دادیم.
همتی،تزریق منابع برای راه اندازی و آب گیری از چند سد بزرگ و کوچک از جمله نهب،بالاخانلو و چنگوره را که به دلیل عدم تزریق منابع راکد مانده بودند را از دیگر اقدام های انجام شده ذکر کرد.
استاندار قزوین همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرائی انتقال آب سد طالقان به قزوین،اجرای 20 هزار هکتار آبیاری قطره ای و احداث خط آهن دوم قزوین-تهران، گفت: دستور احداث راه آهن قزوین به قم نیز صادر شده و این طرح اکنون در حال مطالعه می باشد.
وی همنین گفت: در راستای حمایت های دولت 255 طرح نیمه تمام را در سال گذشته به بخش خصوصی و مجموعه های غیردولتی واگذار کردیم.
استاندار قزوین افزود: قزوین از ابتدای استان شدن ضعیف ترین بودجه جاری و عمرانی استان های کشور را داشت اما در سال گذشته از طریق پیگیری های مستمر با سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، بودجه جاری قزوین بالاترین افزایش را در بین استان های کشور به خود اختصاص داد و بودجه عمرانی استان نیز به 2 برابر قبل رسید.
همتی ادامه داد: در حوزه بیمارستان ها نیز با آغاز ساخت بیمارستان های 700 تختخوابی قزوین،120تختخوابی الوند و فضای الحاقی بیمارستان شهیدرجائی تعداد یک هزار تخت بیمارستانی در استان اضافه می شود.
وی همچنین از خارج شدن پادگان لشگر 16 زرهی از شهر قزوین به مکانی مناسب تر در آینده خبر داد و گفت: در طی چند نشست با ارتش و پیشنهاد چند گزینه به توافقاتی در این زمینه رسیده ایم تا هر چه زودتر فرایند خروج پادگان از شهر قزوین کلید بخورد.
استاندار قزوین در پایان با اشاره به برنامه ریزی مدیریت استان برای اشتغال زایی جوانان، گفت: در سال جاری برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی هدف گذاری کرده ایم.
در پایان این مراسم یک معلم نمونه کشوری و 21 معلم نمونه استانی قزوین مورد تجلیل قرار گرفتند.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.