به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی بعدازظهر یکشنبه در گردهمایی معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مدیران کل سیاسی و انتخابات استانداری، فرمانداران و بخشداران استان های قزوین،گیلان،زنجان و مرکزی که در استانداری قزوین برگزار شد،ادامه داد: متاسفانه هر هفته شاهد سخنان برخی هستیم که از پشت تریبون های خود در خصوص انتخابات صحبت می کنند و برخی نامزدها را زیر سوال می برند.
مقیمی گفت: اما پرسش اینجاست که فرمانداران ما در این رابطه چرا به وظایف قانونی خود عمل نمی کنند؟
قائم مقام وزیر کشور اضافه کرد: اگر می خواهیم نظر مقام معظم رهبری را در مورد اینکه 'رای حق الناس است' را خوب صیانت کنیم باید نهایت دقت و وسواس را در اجرای وظائف خود در حوزه انتخابات به خرج دهیم.
مقیمی گفت: همه تلاش ما باید این باشد تا یک انتخابات،سالم،امن و با حضور حداکثری مردم را در پای صندوق های رای بدون دخالت های صفر درصدی برگزار کنیم.
این مقام سیسی گفت: یکی از مولفه های ایجاد امنیت در کشور حضور مردم در صحنه های مختلف اجتماعی و سیاسی از جمله انتخابات است و حضور گسترده جامعه در پای صندوق های رای به تقویت امنیت پایدار در کشور کمک می کند.
مقیمی با اشاره به اینکه امروز در همسایگی ما و کشورهای مختلف اسلامی شاهد ترورها، برخوردها و جنگ های منظم و نامنظم هستیم که یک طرف آن جریان حق و طرف دیگر جریان ناحق به رهبری و سرکردگی استکبار قرار دارد،ادامه داد: وضعیت کشور ما در این دنیای پرتلاطم آرام است که یکی از مولفه های این آرامش حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب است.
مقیمی اضافه کرد: مردم میهن اسلامی ما به جمهوری اسلامی علاقه مند هستند و از هیچ تلاشی در راه دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی فروگذار نیستند اما از سوی دیگر دشمنان ما در صدد برهم زدن این آرامش و تبدیل ایران به یک کشوری ناآرام هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، فرمانداران را براساس قانون، رئیس شورای تامین امنیت محل خدمت خود دانست و یادآور شد: قانون به فرمانداران اجازه داده تا از تمام امکانات خود برای برگزاری انتخاباتی در شان نظام مقدس اسلامی استفاده کنند و در این راه با هرگونه ناامنی و مشکلاتی که برسر راه جلوگیری از حضور مردم در این عرصه می شود باید مقابله کرد.
وی،ایجاد امنیت کامل،رعایت قانون،اصل بی طرفی و حضور حداکثری مردم را چهار ویژگی مهم در امر برگزاری انتخابات دانست و گفت: ما مجریان انتخابات باید به طور کامل تابع قانون باشیم.
به گفته وی، براساس نص صریح قانون، ائمه جمعه و جماعات حق جانبداری یا توهین به هیچ یک از کاندیداها را ندارند و اگر این کار صورت بگیرد باید به مراجع ذیصلاح معرفی شوند.
همایش یک روزه معاونان سیاسی، مدیران کل سیاسی، فرمانداران و بخشداران استان های قزوین، گیلان، زنجان، مرکزی در استانداری قزوین برگزار شد.
8054/ 3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.