به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان عصر دوشنبه در همایش بزرگداشت مقام معلم که به دعوت آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین برگزار شد، افزود: این گونه وعده ها که اخیرا در تبلیغات انتخاباتی مطرح می شوند هدر دادن سرمایه مملکت است و گفتن آن هم هنر نیست بلکه هنر باید این باشد که بگویند این پول از کجا و با کدام منابع قرار است بین مردم توزیع شود.
وی اضافه کرد: هنر واقعی این است که بتواند بر اساس نوآوری و خلاقیت ایجاد شغل کند.
پزشکیان در ادامه با تبریک هفته معلم گفت: تمام مشکلات امروز کشور ما نتیجه نداشتن توجه کافی به معلمان و آموزش و پرورش بوده و زمانی کشور ما از این بحران ها خارج می شود که آموزش و پرورشی قوی و انسان هایی عالم و دانا از مدارس بیرون بیایند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش از اصلی ترین، مهم ترین و حیاتی ترین ساختار های هر کشوری است که اصلاح و تقویت آن تمام نهادهای دولتی و غیردولتی و جامعه را توسعه خواهد داد و اصلا با وجود آن تقریبا دیگر نیازی به بسیاری از نهادها از جمله زندان و قوه قضائیه نخواهد بود.
پزشکیان ادامه داد: با آموزش و پرورش قوی و معلمان داناست که گفتار و منش انسان ها اصلاح شده و دیگر نمی توانند حرف بی ربطی در صدا و سیما بزنند و یا در جواب اینکه چه برنامه ای برای کشور دارند حرف دیگری به زبان بیاورند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بر تلاش مسئولان برای تقویت معیشت معلمان کشور تاکید کرد و افزود: معلمی که گرفتار نان شب خود و خانواده اش باشد نمی تواند به خوبی از عهده تربیت انسان های دانا برآید.
وی افزود: جامعه ای که پزشک آن در منطقه ای، حقوقی200میلیون تومانی و معلم آن یک میلیون تومان در ماه دریافت کند با عدالت همخوانی ندارد.
پزشکیان با انتقاد از شکاف درآمدی در جامعه، آن را در بین کشورهای دیگر کم سابقه دانست و گفت: در همین جریان حقوق های نجومی که صدا و سیما به دلیل مسائل سیاسی بزرگنمایی و حتی سخنان بنده را به میل خود سانسور کرد اعلام کردیم که این تفاوت درآمدی مصوب قانونی بوده و مشکل در قانون ماست.
وی با بیان اینکه در کشور ما مکانیسم پرداخت دارای مشکل است، گفت: برای حل این مساله قدم اول در اجرای عدالت است.
پزشکیان خاطرنشان کرد: قیام امام زمان (عج) در اولین قدم برای اجرای عدالت است آن گاه در کشور ما به جای توجه اصلی به این امر مهم کل مسلمانی افراد به حجاب و روزه محدود می شود در حالی که تمام اینها فرع بر عدالت می باشد.
وی ادامه داد: همین عدالت است که به ما می گوید نباید هر بی سوادی را در جایگاهی قرار دهیم که شایسته آن نیست.
پزشکیان با بیان اینکه با روی کارآوردن افراد غیرکارشناس نمی توان عدالت را محقق کرد، در پایان گفت: برقراری عدل در جامعه، درک و آگاهی و شعور بالا می خواهد و گرنه بدون دانایی و با شعار مملکت را نمی توان اداره کرد.
3013/6183
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.