به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مریم بیدخام در نشست منطقه ای بانوان فرهیخته استان های قزوین، گیلان،گلستان و زنجان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه،افزود: شورای زنان فرهیخته به مثابه بازوان اجرایی برای دستگاه های فرهنگی و اجتماعی عمل می کنند.
این مسئول گفت: این شورا می تواند برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی بانوان راهکارهای زیادی ارائه بدهد.
بیدخام در ادامه با تاکید براینکه برای حل آسیب های اجتماعی باید برنامه عملیاتی داشته باشیم،گفت: در این خصوص نمی توان نسخه ای واحد پیچید بلکه باید به تناسب شرایط از ظرفیت های فرهنگی،بومی و منطقه ای استفاده کرد.
وی همچنین با بیان اینکه باید شخصیت کودکان خود را به گونه ای رشد دهیم تا آنها از آسیب های اجتماعی مصون باقی بمانند، تاکید کرد: در این راستا آموزش و پرورش باید از دوران دبستان بر روی پرورش هوش هیجانیـ اجتماعی کودکان سرمایه‌گذاری کند.
مشاور استاندار قزوین در امور بانوان و خانواده ادامه داد: همان طور که در مدارس به کودکان توانایی حل مسائل ریاضی داده می‌شود باید آنها را برای حل مسائلی که در زندگی وجود دارد نیز آماده کرد زیرا علت بروز برخی رفتارهای پرخطر از سوی نوجوانان، نداشتن توانایی برای حل مساله و کنترل خشم است.
سرپرست اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: از آنجایی که تحمل و تاب آوری افراد در زمینه مسائل اجتماعی کاهش پیدا کرده است، آموزش مهارت های لازم از سنین کودکی در مدارس به کودکان باعث پیشگیری آسیب های اجتماعی خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه که بر تحکیم بنیان خانواده تاکید دارد،افزود: از اولویت های این اداره کل در این خصوص، تقویت مشاوره و مددکاری و به کارگیری افراد متخصص در حوزه خانواده، گسترش آموزش های پیش از ازدواج، تامین امنیت اقتصادی زنان سرپرست خانوار و تدوین اوقات فراغت زنان به منظور کاهش آسیب های اجتماعی است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.