به گزارش ایرنا، سید محمد قافله باشی روز یکشنبه در همایش مدیریت مصرف برق ویژه مشترکان کشاورزی استان قزوین افزود: کشاورزان اگر کمتر از این میزان برق مصرف کنند برای آنان رایگان محسوب می شود.
این مسئول همچنین گفت: پایایی شبکه توزیع تنها با پایداری مشترکان محقق می شود و امیدواریم امسال نیز شاهد همکاری بیشتر مشترکان پرمصرف خود از جمله در بخش صنعت و کشاورزی در زمینه مصرف بهینه باشیم.
وی اضافه کرد: سال گذشته شرکت توزیع نیروی برق استان توانست 432 فقره تفاهم نامه با مشترکان بخش کشاورزی استان برای صرفه جویی در مصرف انعقاد کند که در پایان نیز 2 میلیارد و 800 میلیون ریال به آنان پاداش تعلق گرفت و امیدواریم این رقم در سال جاری بیشتر شود.
معاون فروش و خدمات مشترکان توزیع نیروی برق قزوین گفت: 24 درصد مصرف برق در استان متعلق به بخش کشاورزی بوده که در مقایسه با میانگین مصرف کشوری که 20 درصد می باشد، رقم بالایی را به خود اختصاص داده است.
قافله باشی با بیان اینکه سهم مصرف برق کشور در حوزه کشاورزی 6 برابر سایر کشورهای دنیاست،افزود: برای کاهش میزان مصرف با ارائه راهکارهای مناسب و بسته های تشویقی درصدد اصلاح مصرف برق در این حوزه هستیم.
به گفته وی انتخاب پمپ ها و موتورهای پربازده، آبیاری در ساعات غیر از اوج مصرف،استفاده از آبیاری بارانی به جای غرقابی،استفاده از کانال های بتنی به جای کانال های سنتی در آبیاری،سرویس و تعمیر مرتب تجهیزات الکتریکی، جایگزینی الکترو پمپ شناور به جای پمپ های غلافی،نصب خازن مناسب برروی موتورها و استفاده از استخر و مخازن جهت ذخیره آب از جمله راهکارهای مناسب کشاورزان در مصرف بهینه برق است.
در پایان این مراسم با اهدای 15 تندیس به کشاورزانی که برای کاهش میزان مصرف با شرکت توزیع نیروی برق استان همکاری داشتند،تقدیر به عمل آمد.
استان قزوین دارای 457 هزار و 88 مشترک برق می باشد که از این تعداد، پنج هزار و 586 مشترک در بخش کشاورزی هستند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.