نادر میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح آگاهی نوجوانان و جوانان درباره اعتیاد و پیشگیری از آن و برای نشاط اجتماعی و افزایش خود مراقبتی و کاهش گرایش به اعتیاد در بین جوانان 15تا29 سال عضو جمعیت هلال احمر قزوین برگزار می شود.
وی اضافه کرد: به منظور اجرای این طرح 15 تن از اعضای جوان به عنوان سرگروه در دوره های آموزشی در تهران شرکت کردند و در بازگشت به استان قزوین این آموزش ها را به اعضای 49 نفره تیم های خود منتقل می کنند و پس از آن نیز با آزمونی آنلاین پس از کسب نمره قبولی،گواهینامه به آنها اعطا می شود.
میرزایی در ادامه با اشاره به سایر برنامه ها و طرح ها در حوزه امور جوانان جمعیت هلال احمر استان از جمله برگزاری مرحله استانی مسابقات طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) در روزهای 19 و 20اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: در این مرحله 2 تیم برگزیده از هر شعبه هلال احمر شرکت کرده و در نهایت یک تیم از دختران و یک تیم از پسران به مرحله کشوری راه خواهند یافت.
وی، مسابقات رفاقت مهر را نیز از دیگر برنامه های این معاونت اعلام کرد که در روزهای 26 و 27 اردیبهشت ماه در رشته های حمل مصدوم،اسکان اضطراری و کمک های اولیه با شرکت 132 عضو 15 تا 29 سال برگزار و در نهایت 22 نفر به مرحله کشوری آن راه می یابند.
میرزایی در پایان از برگزاری سه برنامه ویژه کودکان در کانون غنچه های هلال با عناوین احسان، جوانه در قالب تئاتر و ماه پیشونی در قالب سرود خبر داد.
جمعیت هلال احمر استان قزوین هم اکنون دارای 13هزار عضو فعال در کانون های مربوط به حوزه جوانان است.
هم اکنون 9کانون جوانان، 13کانون روستایی،65کانون غنچه های هلال، 114کانون دانش آموزی، 23کانون دانشجویی، 2کانون طلاب و یک کانون اصلاح و تربیت در معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر قزوین فعالیت می کنند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.