به گزارش ایرنا، فریدون همتی شنبه شب در نشست ستاد پیگیری انتقال آب شاهرود به قزوین که در استانداری برگزار شد، افزود: دلایل تخصیص نیافتن کامل سهمیه آب شاهرود به استان باید با دقت و جدیت مورد بررسی قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: سهمیه آب استان از این رودخانه سالانه 25 میلیون متر مکعب است اما به نظر می رسد که هنوز نتوانسته ایم از این میزان سهمیه به طور کامل استفاده کنیم.
استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه برخورداری از آب در حوزه تولید، اشتغال و طرح های کوچک و بزرگ صنعتی و کشاورزی نقش انکارناپذیری را دارد از این رو باید علت استفاده نکردن بهینه سهمیه استان از رودخانه شاهرود مورد پیگیری تمامی دستگاه های ذیربط قرار گیرد.
به گفته وی، از این پس دستگاه های اجرایی برای واگذاری خدماتی مانند گاز، آب و برق برای واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی باید شرط بگذارند تا چنانچه واحد مورد نظر نتوانست از سهمیه آب خود استفاده کند، سهمیه مورد نظر به اشخاص و واحدهای دیگر تخصیص داده شود.
همتی در پایان گفت: بررسی تخصیص آب رودخانه شاهرود باید از مرحله طراحی تا انتهای کار مشخص شود و با شناخت ظرفیت های باقیمانده، سهمیه لازم به متقاضیان واجد شرایط واگذار شود.
رودخانه شاهرود با طول 175 کیلومتر از پیوستن آب 2 رود طالقان‌ رود و الموت رود تشکیل می‌شود.
این رود از طالقان در استان البرز و الموت در استان قزوین عبور کرده و پس از دریافت حدود 35 شاخه فرعی، در محل سد منجیل در استان گیلان به دریاچه سد سفیدرود می‌ریزد.
آب شاهرود یکی از منابع مهم تامین کننده آب کشاورزی در استان قزوین است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.