به گزارش ایرنا، محمدرضا مسیب زاده که پیش از ایراد خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین در جمع نمازگزاران سخن می گفت، افزود: امروز باید قبول کرد که جهان با تغییر و تحولات گوناگونی روبرو است و جوانان میهن اسلامی ما نیز از این امر مستثنی نبوده و نیستند، بنابراین باید به گونه ای آنها را آموزش داد تا بتوانند راه درست و صحیح را انتخاب کرده و در مسیر انحراف قرار نگیرند.
وی، محوریت مدرسه، فراگیری و مشارکت پذیری را از اصول مورد توجه برنامه های وزارت آموزش و پرورش دانست و یادآور شد: در حال حاضر 13.5 میلیون دانش آموز در سطح مدارس کشور زیر پوشش این وزارتخانه هستند که باید در تمامی زمینه ها از جمله مبحث مرجع شناسی به آنها توجه کرد.
مصیب زاده ادامه داد: دین مبین اسلامی که برای نجات بشریت پا به عرصه ظهور گذاشته در سه حوزه اعتقادی، اخلاق و احکام و دستورات زندگی برنامه ای ویژه را در پیش راه بشر قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه امروز برای انجام هر کار و مراجعه ای انسان ها سعی دارند به فرد متخصص مراجعه کنند، گفت: دین مقدس اسلام نیز برای زندگی هر فرد برنامه مشخصی را ارائه داده و از همین رو باید با شناخت کامل وارد مسائل زندگی شد.
وی با بیان اینکه مرجع به عنوان یک فرد متخصص در زندگی ما مسلمانان نقش مفید و سازنده ای دارد، ادامه داد: اگر با شناخت کامل بر این عقیده باشیم که برای بسیاری از کارهای خود باید به یک مرجع مراجعه کرد بسیاری از کارهایمان آسان تر پیش خواهد رفت.
این مسئول اضافه کرد: در حوزه نماز باور داریم که محوریت این موضوع در جامعه ما باید وزارت آموزش و پرورش باشد و در صورتی که این حوزه فعال و پویا باشد بسیار از کارها در این حوزه به شکل شایسته انجام می شود و در غیر این صورت با چالش های مهم و اساسی روبرو خواهیم بود.
این مسئول در ادامه به دیدار 23 آذرماه سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با 2 هزار و 200 دانش آموز اشاره و افزود: معظم له با تمام مشغله های کاری و سیاسی خود، زمان این دیدار را عصر انتخاب کردند و فرمودند می خواهند با جوانان نماز بخوانند.
مسیب زاده در ادامه به طرح های قرانی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته هشت هزار مدیر از سراسر کشور در آموزه های طرح مبین و یاوران نماز حضور داشتند و 13 استان نیز میزبان فعالیت های قرآنی بوده و به طور ویژه از این طرح حمایت کردند.
وی، طرح امام شناسی و بررسی سیره زندگی ائمه معصومین (ع) را از دیگر فعالیت های وزارت آموزش و پرورش در حوزه مسائل و مباحث دینی دانش آموزان سراسر کشور برشمرد.
18 هزار دانش آموز پسر و دختر استان قزوین امروز /15 اردیبهشت ماه/ به مناسبت روز انتخاب مرجع تقلید در پایان دوره طرح تقلید و مرجع شناسی سوم ابتدایی دختر و نهم پسر در نمازهای جمعه سراسر استان حضور یافتند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.