به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: حضور پررنگ و حماسی مردم در پای صندوق های رای، موجب تقویت هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی می شود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخاب فرد اصلح در انتخابات، گفت: باید با شناخت و آگاهی لازم از نامزدها، در انتخابات حضور پیدا کنیم تا پس از رای دادن از انتخاب خود پشیمان نشویم.
امام جمعه قزوین با اشاره به فعالیت احزاب و گروه های اصلاح طلب و اصولگرا برای حمایت از نامزدهای مورد نظر خود در انتخابات، گفت: این فعالیت ها طبیعی است اما باید به افرادی رای دهیم که دغدغه بیشتری برای خل و رفع مشکلات مردم دارند.
خحت الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد: باید به فردی رای دهیم که مدافع محرومان و اقشار ضعیف جامعه بوده و از کارگران حمایت کند.
وی در ادامه به حادثه انفجار گاز در معدن ذغال سنگ در آزادشهر گلستان و جان باختن عده ای از کارگران در این واقعه اشاره کرد و با تسلیت به خانواده فوت شدگان و هموطنان، گفت: همه حوادث و اتقاف های غیرمترقبه در دست بشر نیست اما این دلیل نمی شود که پیش بینی های لازم را برای پیشگیری از وقوع حوادث اتخاذ نکنیم.
به گفته حجت الاسلام و المسلمین عابدینی، حمایت از کارگر تنها پرداخت حقوق آنها نیست بلکه تامین امنیت جانی و مالی در کنار تامین امنیت شغلی نیز از وظیفه مسئولان به شمار می رود.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود به طرح تقلید و مرجع شناسی دانش آموزان به سن تکلیف رسیده به مناسبت روز انتخاب مرجع تقلید اشاره کرد و افزود: یکی از اقدام های مهم و اساسی وزارت آموزش و پرورش این بوده که دانش آموزان را با موضوع مرجع و مرجع شناسی آشنا کند چرا که این موضوع از اهمین بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: در باب مسائل دینی افراد یا باید خود مجتهد باشند که البته این موضوع کار ساده ای نیست و از عهده هر شخصی بر نمی آید و یا باید در این خصوص با احتیاط عمل کنند که این نیز کار بسیار سختی است و یا اینکه مرجع تقلید خود را انتخاب کنند که این موضوع از طریق مرجعیت شناسی صورت می پذیرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در زمینه توجه به جوانان، زنان، کارگران،پرستاران و کسانی که بی نام و نشان هستند اما زحمات زیادی برای خدمت به جامعه می کشند حق مطلب ادا نشده و باید این اقشار مورد عنایت و حمایت بیشتری قرار بگیرند.
وی در پایان آمادگی برای کار و خدمت، عدالت خواهی و نوآوری و خلاقیت را از مهمترین ویژگی هایی درون هر جوان عنوان کرد که باید جوانان این ویژگی ها را در خود تقویت کنند.
18 هزار دانش آموز پسر و دختر استان قزوین امروز /15 اردیبهشت ماه/ به مناسبت روز انتخاب مرجع تقلید در پایان دوره طرح تقلید و مرجع شناسی سوم ابتدایی دختر و نهم پسر در نمازهای جمعه سراسر استان حضور یافتند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.