به گزارش روز جمعه ایرنا، مریم بیدخام در همایش مددکاری اجتماعی ، مدارای اجتماعی در قزوین افزود: ارتقای کیفیت زندگی و شاخص های سلامت اجتماعی از مهم ترین ماموریت های مددکاران اجتماعی به شمار می رود.
وی با تاکید بر اینکه انسان و جامعه سالم زمانی تحقق می یابد که فرهنگ مدارای فرهنگی و اجتماعی را در جامعه ترویج دهیم، اظهار داشت: پیش از ایجاد بحران، مددکاران آسیب های اجتماعی باید آنها را رصد کرده و نهایت تلاش خود را برای پیشگیری انجام دهند.
بیدخام با بیان اینکه نباید آسیب های اجتماعی را در جامعه نادیده گرفت در این صورت شاهد افزایش آنها و پیامدهای ناگوارشان برای جامعه خواهیم بود، افزود: معضلات اجتماعی چون طلاق ،اعتیاد، حاشیه نشینی، فساد و فحشا از جمله مواردی است که اگر نادیده گرفته شوند و به آسانی از آنها عبور کنیم، تبدیل به مشکلات جبران ناپذیر خواهد شد.
وی تصریح کرد: آسیب های اجتماعی و فرهنگی امروز بر روی نسل جوان و بنیان خانواده ها تاثیر گذاشته و ارزش ها را مورد هدف قرار می دهد و لازم است با برنامه ریزی های مدون برای کاهش آن اقدام کنیم.
بیدخام یاد آورشد: برای کاهش و رفع آسیب های اجتماعی باید همه مردم آموزش لازم را ببینند چرا که اگر افراد توانمند باشند جلوی افزایش آسیب های اجتماعی گرفته می شود.
وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی، گفت: نباید فراموش کنیم که مقام معظم رهبری تاکید دارند همه دستگاه ها در بحث کاهش آسیب های اجتماعی مسئول بوده و وظیفه شرعی و قانونی دارند.
مشاور استاندار قزوین در امور بانوان و خانواده افزود: همواره راه توبه و اصلاح برای انسان وجود دارد و این فلسفه برتری انسان نسبت به سایر موجودات است و در این راستا مددکار اجتماعی می تواند با مشاوره، حمایت و ارائه خدمات به مددجو به او کمک کند تا روابط اجتماعی سالم تر و موثرتری داشته باشد و دوران گذشته را فراموش کند.
بیدخام در پایان با اشاره به اهمیت کار مددکاران اجتماعی و حساسیت این شغل، گفت : ما اگر می خواهیم جامعه رشد و تعالی داشته باشد، باید منزلت و کرامت انسانها را حفظ کنیم.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.