به گزارش ایرنا، جبارعلی ذاکری روز پنجشنبه که به همراه وزیر راه و شهرسازی برای بازدید از خط آهن در دست احداث قزوین - رشت به این استان سفر کرده بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر یک هزار و 200 نفر به صورت شبانه روز در این مسیر مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: هم اکنون 55 کیلومتر از عملیات ریل گذاری مسیر خط آهن قزوین - رشت باقی مانده که با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان بهار سال جاری این طرح به اتمام خواهد رسید.
ذاکری یادآور شد: کل عملیات ریل گذاری در 45 روز نخست امسال در مسیر خط آهن قزوین - رشت برابر با مجموع عملکرد سال 91 بوده که این میزان پیشرفت در سابقه کاری راه آهن جمهوری اسلامی بی سابقه بوده می باشد.
وی با اشاره به میزان ریل گذاری صورت گرفته در این مسیر، گفت: با توجه به دو خطه بودن برخی از مسیرها، تاکنون 140 کیلومتر از ریل گذاری خط آهن قزوین - رشت پایان یافته و این در حالی است که عملیات حفر یک دستگاه تونل به طول 500 متر نیز در این مسیر باقی مانده است.
طول مسیر ریلی قزوین - رشت 164 کیلومتر و دارای هفت ایستگاه است.
مسیر خط آهن قزوین - رشت در حال حاضر با 91 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و تا پایان تابستان امسال نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
سعید محمدزاده معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور وزیر راه و شهرسازی را در سفر یک روزه به استان قزوین و گیلان همراهی می کردند.
8054/ 6128 *خبرنگار: رضا اسدی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.