به گزارش ایرنا، حمید ره انجام روز پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته هلال احمر برگزار شد، افزود: طرح ملی خادم از زمستان سال گذشته به صورت پایلوت در محله آخوند قزوین آغاز شده و هم اکنون در حال گسترش به شهرها و مناطق دیگر مناطق استان از جمله تاکستان است.
وی، توسعه آموزش های همگانی برای پیشگیری و کاهش مخاطرات را از جمله اهداف اجرای این طرح ذکر کرد و گفت: این طرح به عنوان حلقه مفقوده آموزش های همگانی در مواقع بروز بحران و حادثه به شمار می رود و یک تلاش دسته جمعی برای آموزش تمام خانواده ها با هدف تغییر رفتار آنان در جهت آمادگی در برابر حوادث است.
ره انجام با بیان اینکه هم اکنون نوبت پنجم مراجعه اعضای داوطلب و جوان به درب منازل خانوارها در این طرح آغاز شده است، ادامه داد: در قالب طرح خادم افراد آموزش دیده که نیمی از آنها را اهالی محله و نیمی دیگر را نیز امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر تشکیل می دهند با هشت بار مراجعه ماهانه به صورت گروه های 2نفره، ابتدا اطلاعاتی از خانواده ها گرفته و سپس با مراجعه دوباره، خانواده ها را در زمینه مواجهه با حوادث آموزش دهند.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در سال جاری 10هزار خانوار دیگر استان نیز به جمعیت زیر پوشش این طرح اضافه شوند.
ره انجام،اجرای چنین طرح ها و آموزش مردم را فرصت خوبی برای ظرفیت سازی و توانمندسازی افراد در مواجهه با حوادث دانست و افزود: با توجه به حادثه خیز بودن استان، می توان با آموزش های مفید در این زمینه افراد را از خطرهای ناشی از حوادث نجات داد.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه با اشاره به طرح های جدید این دستگاه گفت: در سال گذشته 40میلیارد ریال اعتبار اعم از مصوبات سفر رئیس جمهوری و سایر اعتبارات برای 12طرح در حال اجرا و 2طرح تعمیری هلال احمر استان جذب شد که بیشتر آنها مربوط به پایگاه های امداد و نجات بود.
وی همچنین از خرید و توزیع تجهیزات جدید در جمعیت هلال احمر کشور خبر داد و افزود: در سال جاری فقره تجهیزات در کل کشور خریداری شده که سه مورد از آنها تا شهریورماه به استان قزوین تخصیص خواهد یافت.
ره انجام در ادامه با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر قزوین در ایام نوروز گفت: در سال جاری جمعیت هلال احمر استان همراه با سایر دستگاه های امداد رسان با 25پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات جاده ای، 160دستگاه آمبولانس و بیش از 500 نیروی عملیاتی در 151ماموریت شرکت کرد که نسبت به تعداد عملیات های نوروز سال گذشته 40درصد افزایش داشت.
ره انجام ادامه داد: با وجود کاهش تلفات حوادث جاده ای کشور در ایام نوروز امسال، در استان قزوین شاهد فوت 12تن در این حوادث بودیم که نسبت به سال گذشته پنج مورد بیشتر بود.
وی، اجرای طرح های بسیج سلامت نوروزی توسط 550جوان عضو هلال احمر با ارائه خدمت به 61هزار مسافر و توزیع 70هزار نسخه نقشه و بروشور راهنمایی مسافران را از دیگر اقدام های انجام شده در نوروز 96 در استان اعلام کرد.
ره انجام با اشاره به آمار اقدام های سال گذشته جمعیت هلال احمر قزوین از توزیع پنج هزار و 853 بسته در قالب طرح همای رحمت بین نیازمندان، پنج هزار و 328 بسته در قالب طرح فرشتگان رحمت، ارائه خدمات درمانی به یک هزار و 867 نفر و خدمات دندانپزشکی به 2هزار و 850نفر خبر داد.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان گفت: فعالیت های هلال احمر در پنج بخش امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، بهداشت و درمان و آموزش مانند یک پازل خدمتی بزرگ عمل کرده و نقش موثری در کاهش خسارت های جانی و مالی به جامعه دارد.
18 اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نام گذاری شده است.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.