به گزارش ایرنا، عظیم محبی روز چهارشنبه در مراسم اهدای جوایز حسن تحصیل بنیاد البرز به 101 دانش آموز قزوین افزود: وقف های علمی و فرهنگی این پیام را دارند که اگر قرار است کشور ما توسعه یابد به تلاش برای تربیت نسلی فکور،انقلابی و کارآفرین و با دانش نیاز داریم.
وی اضافه کرد: اگر امروز صحبت از علم می شود سخن از ثروت ها و سرمایه های یک کشور است بنابراین ما امروز به ترویج و توسعه فرهنگ وقف در عرصه های علمی بیش از هر زمان دیگری نیازمند هستیم.
محبی ادامه داد: امیدواریم برپایی همایش های استانی بنیادهای موقوفه ای مانند بنیاد فرهنگی البرز بتواند فرهنگ وقف و نذر را در خدمت آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین نهاد تعلیم و تربیت قرار دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در ادامه این مراسم یاد و خاطره مرحوم حسینعلی البرز موسس بنیاد فرهنگی البرز را گرامی داشت و افزود: ایمان،اراده قوی،اعتماد به نفس و امید چهار شاخصه در شخصیت این واقف بزرگ کشور بود.
سالار قاسمی، حمایت و توجه به نخبگان علمی را از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری و دولتمردان دانست و به برگزاری همایش بنیاد فرهنگی البرز برای اختصاص جوایز به دانش آموزان برتر اشاره کرد و افزود: اعطای جوایز علمی به محصلان توسط یک بنیاد موقوفه فرصت خوبی برای انگیزه بخشی به نوجوانان در راه کسب هرچه بیشتر علم است.
وی اضافه کرد: همانطور که در گزارش های معاون علمی رئیس جمهوری آمد، 500 نخبه علمی در سال های اخیر از خارج به کشور بازگشتند و ما باید به هر شکل ممکن تلاش کنیم تا با حمایت از عرصه های علمی این روند را تداوم ببخشیم.
قاسمی، کمک در راستای ارتقای علم و دانش را مهم ترین وقف و جهاد در کشور دانست و افزود: ثروت انسان زمانی به زینت او تبدیل می شود که در اختیار علم قرار گیرد وگرنه ثروتی که نتواند خدمت موثری به جامعه کند ثمر بخش نیست.
در پایان این مراسم پنجاه و پنجمین جوایز حسن تحصیل بنیاد فرهنگی البرز به 101دانش آموز قزوینی اعطا شد.
بنیاد فرهنگی البرز در سال 1342 با سرمایه و همت مرحوم حسینعلی البرز و با هدف توسعه فرهنگ علمی کشور و انجام اقدام های خیرخواهانه برای دانش آموزان، دانشجویان و جوانان کشور تاسیس شد.
در سال 58 موسس این بنیاد با ارسال نامه ای به حضرت امام خمینی (ره) تولیت این بنیاد را به ایشان واگذار کرد.
برپایی همایش های استانی و اعطای جوایز حسن تحصیل به دانش آموزان برگزیده یکی از اقدام های این بنیاد وقفی می باشد.
از حسینعلی البرز به عنوان مبتکر وام های شرافتی (بدون ضامن) و مبتکر جایزه نوبل در ایران یاد می کنند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.