به گزارش ایرنا، فریدون همتی در نخستین بازدید امروز خود از واحدهای این شهرک، از یک واحد تولیدی در زمینه تولید انواع اجاق گاز و لوازم گاز سوز با ظرفیت اسمی تولید سالیانه 12هزار عدد انواع اجاق با120 نفر کارگر بازدید کرد.
این واحد تولیدی با 18 هزار متر مربع مساحت امروز با حضور استاندار قزوین طرح توسعه خود را در 58 هزار متر مربع کلنگ زنی کرد.
حمایت بیشتر بانک ها برای اجرای طرح توسعه و حمایت اداره کل استاندارد از جمله درخواست های این شرکت بودند.
استاندار قزوین در ادامه از یک واحد تولیدی در زمینه تولید ژنراتور برق با ظرفیت اسمی تولید سالیانه 6 هزار و 500دستگاه ژنراتور برق، یک هزار دیزل ژنراتور و تابلو برق فشار ضعیف با 30 نفر کارگر و حدود 60 میلیارد ریال سرمایه گذاری اولیه بازدید کرد.
یکی از مشکلات این شرکت که از زبان صاحبان آن عنوان شد، نداشتن بازار فروش به دلیل واردات بی رویه ژنراتور در کشور بود.
این شرکت نیز به منظور تکمیل طرح توسعه نیازمند دریافت تسهیلات با بهره کم است.
استاندار قزوین در ادامه از یک واحد تولیدی در زمینه تولید فرش ماشینی با ظرفیت اسمی 40 هزار متر مربع در سال و 60 نفر کارگر در هشت هزار متر مربع مساحت بازدید کرد.
این شرکت در خصوص فروش محصولات خود با مشکل خاصی مواجه نیست ولی برای به روز کردن ماشین آلات خود به تسهیلات و سرمایه در گردش نیازمند است.
استاندار قزوین در نهایت از یک واحد تولیدی دیگر در زمینه تولید لوله های خنثی شیشه ای بوروسیلیکات با ظرفیت اسمی سه هزار تن در سال و 100 نفر کارگر با900 میلیارد ریال سرمایه گذاری اولیه بازدید کرد.
این شرکت اکنون به منظور احداث طرح توسعه به تسهیلات نیازمند است و از مسئولان درخواست دارد با توجه به سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال از واردات محصولات مشابه جلوگیری شود.
شهرک صنعتی لیا در کیلومتر 14 جاده قزوین-بوئین زهرا قرار دارد.
این شهرک با 669 هکتار مساحت و 418 واحد صنعتی برای 11هزار نفر اشتغالزایی داشته و 348 واحد بهره بردار در آن مستقر است.
6101*3013
خبرنگار هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.