به گزارش ایرنا،مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز روز چهارشنبه در این مراسم که در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد با ارج نهادن به خدمات واقف این بنیاد حسین علی البرز، اهدای یک بیمارستان سیار مجهز به اتاق عمل و چشم پزشکی به جمعیت هلال احمر،احداث سالن انتظار بیمارستان امام خمینی (ره)، اهدای چندین دستگاه مولد برق و تخت به بیمارستان های تهران، کمک به زلزله زدگان پاکستان و گرسنگان آفریقا و پرداخت هزینه ساخت کتابخانه دانشگاه امیر کبیر را از جمله خدمات این واقف در 24 سال گذشته یاد کرد.
حسین حاجی بزرگی با بیان اینکه نگاه مرحوم البرز به حوزه وقف فراملی بود،گفت: اعطای پنج هزار وام دانشجویی و جایزه حسن تحصیل به چهار هزار و 500 دانش آموز کشور از دیگر خدمات بنیاد البرز بوده است.
وی همچنین از حسینعلی البرز به عنوان مبتکر وام های شرافتی یاد کرد و گفت: وی در طی حیات بابرکت خود 6هزار و 500وام شرافتی یعنی وام های بدون ضامن و بر پایه اعتماد و اخلاق را به هموطنان خود پرداخت کردند.
حاجی بزرگی خاطرنشان کرد: تمام اقدام های این بنیاد به دور از هرگونه گرایش سیاسی بوده و تلاش شده صرفا در جهت ترویج وقف باشد.
وی با تاکید بر اینکه تمام خدمات وقفی این واقف بزرگ باید به مردم شناسانده شود، ارج نهادن و شخصیت دادن به دانش آموزان نخبه و ترویج وقف های علمی را از جمله اهداف برگزاری مراسم امروز ذکر کرد.
حاجی بزرگی با اشاره به اینکه شرایط انتخاب دانش آموزان برگزیده برای دریافت جایزه حسن تحصیل بدون هیچ گونه اعمال سلیقه و بر اساس چارچوب های مشخصی صورت می گیرد،گفت: در قزوین 44 دانش آموز متوسطه اول، 12دانش آموز متوسطه دوم،11 دانش آموز هنرستان های فنی و حرفه ای،10 هنرجوی کاردانش و 23 دانش آموز پیش دانشگاهی مورد تقدیر این بنیاد قرار می گیرند.
بنیاد فرهنگی البرز در سال 1342 با سرمایه و همت مرحوم حسینعلی البرز و با هدف توسعه فرهنگ علمی کشور و انجام اقدام های خیرخواهانه برای دانش آموزان، دانشجویان و جوانان کشور تاسیس شد.
برپایی همایش های استانی و اعطای جوایز حسن تحصیل به دانش آموزان برگزیده یکی از اقدام های این بنیاد وقفی می باشد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.