به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد سروش محلاتی عصر سه شنبه در مراسم بزرگداشت هفته معلم که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد،افزود: آنچه امروز از این استاد بزرگ مطرح می شود شاید بعد فلسفی و قرآنی اندیشه های وی است اما حضور اندیشه سیاسی وی در جامعه ما کم رنگ است.
وی در ادامه با تشریح نظریات شهید مطهری پیرامون مقوله انتخابات و مردم،انتخابات و نقش مردم در اداره کشور را موضوعی اساسی و بنیادین برای نظام اسلامی و اندیشه سیاسی مربوط به آن عنوان کرد و افزود: هر چند شهید مطهری تالیف مستقلی در خصوص این موضوع نداشته اما از نکات پراکنده در آثار او می توان چارچوب فکری وی را در زمینه انتخابات به خوبی مشاهده کرد.
وی، پایه و اساس انتخابات،چرایی و لزوم حضور مردم در انتخابات و ماهیت رای دادن را از جمله پرسش های مطرح شده در تفکر شهید مطهری ذکر کرد و افزود: این متفکر بزرگ که امام خمینی(ره) تسلط او را بر فقاهت برجسته می دانست بر نقش مردم در پیشبرد امور حاکمیت اعتقاد ویژه ای داشت.
حجت الاسلام محلاتی در ادامه به موضوع نقش انسان پس از انتخاب اشاره کرد و ادامه داد: در اندیشه شهید مطهری در گام دوم پس از انتخابات، حاکمان و افراد انتخاب شده باید پس از گزینش نیز به مردم و خواسته های آنان توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: از نظر شهید مطهری انتخابات نه یک تفویض بلکه توکیل است به این معنا که بعد از انتخاب، ملت مسلوب الاختیار نیستند و افراد منتخب باید به خواسته های آنان رسیدگی کنند.
حجت الاسلام محلاتی در پایان از شهید مطهری به عنوان معلم دموکراسی و مردم سالاری یاد کرد و گفت: آرا و نظرات این شهید گرانقدر در خصوص جایگاه مردم از غنا و عمق خاصی برخوردار بود که باید مورد توجه و بازبینی قرار گیرد.
7388* 3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.