دکتر بهمن تقیبی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از آزمایشگاه مرجع دامپزشکی قزوین افزود: آزمایشگاه مرجع قزوین مجری آزمایش های مربوط به گروه آنتی بیوتیک های مجاز و آنتی بیوتیک های غیر مجاز ،داروهای ضد التهاب غیر لستروئیدی،کوکسیدیو استات ها و رنگ های غیر مجاز از سراسر کشور می باشد.
وی اظهار کرد: علاوه بر طرح کنترل و پایش باقی مانده های دارویی، آزمون آنتی بیوتیک ،سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در فراورده های خام دامی استان نیز در این آزمایشگاه انجام می شود.
به گفته این مسئول، این طرح با هدف تامین سلامت مردم و امنیت غذایی آنها در حال اجرا است.
نقیبی تاکید کرد این طرح می تواند سلامت مواد غذایی و به خصوص فرآورده های خام دامی را تضمین کند‌.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: کارشناسان دامپزشکی استان با اخذ نمونه هایی از فرآورده های خام دامی و پایش و کنترل آنها در آزمایشگاه های تخصصی میزان فلزات سنگین مضر،باقی مانده های داروها،مواد آنتی بیوتیک و انواع مواد شیمیایی و سموم موجود در مواد غذایی را سنجش می کنند.
نقیبی افزود: این طرح پایش اقلامی همچون شیر خام،گوشت قرمز،گوشت های سفید و همچنین مرغ،ماهی،تخم مرغ و عسل را در بر می گیرد.
وی تاکید کرد این اقلام بخش مهمی از مواد غذایی سفره مردم را تشکیل می دهند و اجرایی شدن مناسب این طرح به سلامت جامعه کمک شایانی می کند.
وی در ادامه از دامداران و فعالان صنعت دامپروری، طیور و آبزیان خواست نهایت همکاری را با دامپزشکی برای تولید محصولات سالم به عمل بیاورند.
این بازدید به مناسبت روز جهانی دامپزشکی که امسال با شعار مقاومت ضد میکروبی از آگاهی تا اقدام برگزار می شود، صورت گرفت.
آخرین شنبه ماه آوریل میلادی در هر سال به عنوان روز جهانی دامپزشکی نام گذاری شده است.
7399*3013
خبرنگار:گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.