به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی در این پیام آورده است: 12 اردیبهشت، یاد و خاطره استاد شهید آیت الله علامه مرتضی مطهری معلم بزرگ مدرسه انقلاب اسلامی را گرامی می داریم و بر فرهنگیان و معلمان، این طلایه داران آگاهی و روشنگری به عنوان زیربنای توسعه و پیشرفت جامعه درود می فرستیم.
وی در ادامه پیام خود آورده است: معلمان همچون خورشیدی تابناک بر تارک جوامع بشری می‌درخشند و پیامبرگونه رسالت خطیر هدایت و روشنگری و نجات انسان‌ها از دام ظلمت،جهالت،شقاوت و ضلالت را بر عهده دارند.
در بخش دیگر این پیام آمده است: رمز جاودانگی هر تمدنی را باید در میزان بسط آگاهی و علم در میان مردمان آن جامعه جستجو کرد و قضاوت در خصوص نقش‌آفرینی ممتاز انسان‌ها در هر عصر و زمان را با ارزیابی میزان رواج اندیشه و دانش در میان آنان سنجید.
وی درادامه این پیام آورده است: با چنین نگاهی به جامعه بشری به مقام والای انسان‌هایی پی می‌بریم که عمر خود را صرف علم‌آموزی، آگاهی‌بخشی، معرفت ‌شناسی و تلاش در جهت ارتقای سطح بینش و دیدگاه فردی و جمعی آحاد جامعه صرف کرده اند.
استاندار قزوین با گرامیداشت این روز در پیام خود آورده است: امیدوارم در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، پیش‌قراولان عرصه علم ودانایی، بستر رشد و خردورزی و اعتدال اندیشه را برای نوجویان و نسل‌های جدید ایران عزیز فراهم کنند تا بیش از گذشته شاهد توسعه و رونق اقتصادی و فرهنگی و علمی میهن اسلامی در ابعاد مختلف جامعه باشیم.
وی در پایان با تبریک روز معلم به جامعه فرهیخته، استادان و معلمان فرهنگ آفرین و گرامیداشت یاد و خاطره معلم فرزانه استاد مطهری، توفیق روزافزون این عزیزان را از خداوند متعال خواستار شده است.
12 همزمان با سالروز شهادت استاد آیت الله مرتضی مطهری به عنوان هفته معلم نام گذاری شده است.
استان قزوین دارای 15 هزار و 529معلم شاغل و هشت هزار فرهنگی بازنشسته است.
6101*6128
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.