نصرت الله علیرضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گرم شدن تنور انتخابات و پررنگ شدن فضای تبلیغات داوطلبان ریاست جمهوری لازم است تمامی هواداران و حامیان داوطلبان اعم از اصحاب رسانه،فعالان سیاسی،احزاب و شخصیت ها که در ساماندهی و جهت دهی افکار عمومی ایفای نقش می کنند بیش از گذشته به اخلاق سیاسی پایبند باشند.
وی با تشریح ویژگی های اخلاق سیاسی،ادامه داد: منظور این است که گروه ها و شخصیت ها و اصحاب رسانه در رقابت های سیاسی،صادقانه،منصفانه و عادلانه و براساس وجدان سیاسی رفتار کنند و کلام،رفتار و موضع گیری آنها بر مبنا و معیاری باشد که خود تاب تحمل آنرا دارند.
رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان قزوین با بیان اینکه تنها قاضی در این زمینه وجدان سیاسی جناح ها هستند،افزود: مردم البته قضاوت نهایی خود را در روز رای گیری انتخابات و در پای صندوق های رای مشخص خواهند کرد و مهر تایید خود را به مواضع و دیدگاه های جناحی که در مسیر درست گام برمی دارد خواهند زد.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین با بیان اینکه متاسفانه در روزهای اخیر شاهد تخریب ها،سیاه نمائی ها، روایت های غیرواقعی و غیر اخلاقی و کینه توزانه نسبت به فعالیت های دولت هستیم،اضافه کرد: البته در فضای انتخابات جریان ها و احزاب به دنبال برجسته سازی نقاط ضعف،کاستی ها و خلاءها هستند که معمولا در کارنامه همه دولت ها و مدیران وجود داشته است اما مشکل آنجاست که برخی منقدان نسبت به پاسخ ها،گزارش ها و شفاف سازی های ارائه شده باز هم به رفتار خود ادامه داده و با اتکا به روش های غیرمنطقی و غیراخلاقی به تخریب دولت برآمده از رای مردم می پردازند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه استان قزوین به عنوان قطب صنعتی کشور از سه هزار و 500واحد تولیدی برخوردار است،ادامه داد: طبیعی است که چند واحد استان به دلیل ماشین آلات فرسوده،عمر بالا،نداشتن بازار تولید و مشکلات داخلی طبق اذعان مدیران خوددر دوره های گذشته به مشکل و بحران برخورده باشنداما استفاده از این موضوع به عنوان یک حربه سیاسی علیه دولت و شخص رئیس جمهوری و همچنین استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان قزوین صحیح و زیبنده و اخلاقی نیست.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان قزوین ادامه داد: به عنوان نمونه پس از سخنرانی استاندار قزوین در مراسم روز کارگر در شهرستان البرز که تصاویر و فیلم آن موجود است، وی به دغدغه ها و مطالبات 2 تن از کارگران گوش داده و قول پیگیری آنها را صادر کرد اما متاسفانه برخی از پایگاه های خبری این موضوع را با عنوان اعتراض کارگری یا شانه خالی کردن استاندار از پاسخ دادن به مطالبات کارگران یاد کردند که صحت ندارد.
وی افزود: طرح چنین مسائل بی اساسی در حالی صورت می گیرد که استاندار قزوین در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی فرنخ و مه نخ که بخشی از آنها به مدیریت این 2 مجموعه و نداشتن امکان پرداخت تسهیلات باز می گردد، نشست های متعددی تشکیل داده و با پیگیری های وی بخشی از مطالبات کارگران آنها شب عید پرداخت شد.
علیرضایی با اشاره به اقدام یک پایگاه خبری دیگر در خصوص انتشار یک نامه با امضای چند کارگر با این تیتر که استاندار به جای تبریک روز کارگر تسلیت بگوید، افزود: واقعا باید تاسف خورد که برخی جامعه کارگری استان قزوین را با سه هزار و 500 واحد تولیدی و 130 هزار کارگر تنها به چند واحد تولیدی محدود می سازند و با انتشار نامه ای در فضای مجازی برای تخریب نماینده دولت در استان وارد عمل می شوند.
وی با بیان اینکه آیا این عمل با اخلاق،انصاف،شریعت و عقل مطابقت دارد؟، افزود:باید از این دوستان پرسید که آیا از سر دلسوزی و شفقت نسبت به جامعه کارگری و تولید این مسائل را پیگیری می کنند و یا به ابزار دست و مهره برخی از جناح ها و نهادها تبدیل شده و با تشویق و تهییج آنها به این عمل مبادرت می ورزند که در این صورت باید بسیار اظهار تاسف نمود.
رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان قزوین ادامه داد: به این دوستان توصیه می کنیم آخرت خود را برای دنیای دیگران از دست ندهند و اگر با نگاه منفعت طلبانه و جناحی به این اقدام مبادرت می ورزند وادی و سنگر مقدس رسانه را رها کرده و به بازار پرمنفعت دیگری رجوع نمایند.
وی با توصیه به نقد منصفانه و مستدل با ارائه راهکار و برنامه از سوی رسانه ها، گفت: دولت تدبیر و امید با این همه هجمه و تخریب از هیچ رسانه و خبرنگاری شکایت نکرده و به دنبال این موضوع نبوده است، درحالی که پیگیری تعداد پرونده های تشکیل شده در خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد در دوره های گذشته اهمیت قائل شدن به آزادی بیان و قلم را توسط دولت یازدهم به همگان ثابت می کند.
این مسئول در ادامه با انتقاد از دیدگاه ماکیاولی و مارکسیستی برخی رسانه ها در دستیابی به اهداف به هر وسیله ای، گفت: منطق اسلام تصاحب قدرت به هر وسیله ای را توجیه نمی کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم به گونه ای رفتار کنیم که پس از انتخابات به خاطر راه اندازی جریان های تخریبی شرمنده یکدیگر نباشیم چرا که رئیس جمهوری منتخب متعلق به همه ملت بوده و باید در کنار یکدیگر برای اعتلای نظام و کشور همکاری کنیم.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.