به گزارش ایرنا، علی فرخزاد بعدازظهر یکشنبه در نشست شورای مسکن استان قزوین با اشاره به اینکه بخشی از رکود حاکم در صنعت ساختمان کشور به سطح ملی و بخش دیگری از آن نیز به حوزه های استانی بازمی گردد،افزود: متاسفانه رکود حاکم در صنعت ساختمان استان کمی از آمار کشوری بالاتر است بنابراین باید تلاش های لازم را در بهبود وضعیت این بخش به عمل بیاوریم.
وی ادامه داد: آمار ساخت و ساز مسکن در قزوین طی سال هایی که رونق مسکن در سطح کشور و استان حاکم بود سالانه چهار تا چهار هزار و 500 واحد بود که گاهی اوقات این رقم به 8 هزار واحد نیز افزایش می یافت که همین مساله باعث شد تا امروز شاهد تعداد زیادی واحد خالی بدون متقاضی باشیم.
فرخزاد با اشاره به اینکه در حال حاضر پروانه 72 واحد تجاری بزرگ در قزوین صادر شده که تاکنون عملیات اجرایی آن آغاز نشده است، ادامه داد: از سوی دیگر 2 تا سه طرح بزرگ در دست احداث مانند مجموعه یک هزار و 200 واحدی مهر و ماه را داریم که به صورت نیمه تمام باقی مانده و باید برای تکمیل مورد پیگیری قرار گیرد.
به گفته فرخزاد، با آغاز عملیات ساختمانی طرح های یاد شده بدون شک شاهد رونق نسبی در زمینه ساخت و سازها و به تبع آن رونق تولید مسکن نیز خواهیم بود.
وی در ادامه با اشاره به ایجاد اتاق فکر از سوی دفتر فنی استانداری با حضور نمایندگانی از شهرداری، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بنیاد شهید، بهزیستی، نظام مهندسی ساختمان، نمایندگان بانک های عامل و سایر دستگاه هایی که به نوعی با ساخت و ساز سروکار دارند،افزود: تمامی ایده های مطرح شده در این اتاق فکر در نهایت جهت تصویب و پیگیری به شورای تامین مسکن استان ارائه می شود.
در ادامه این نشست مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان قزوین گفت: تشکیلات این نهاد مخاطبان خاص خود را دارد تا جایی که 90 درصد متقاضیان ما خواستار خرید مسکن هستند که متاسفانه از یک هزار سهمیه وام مسکن جانبازان استان تاکنون تنها 241 نفر توانسته اند تسهیلات خود را از بانک های عامل دریافت کنند.
غلامرضا حقایق پور خواستار تلاش بانک ها برای اعطای تسهیلات به متقاضیان وام مسکن جانبازان شد و در پایان گفت: در حال حاضر تنها سه هزار متقاضی دریافت وام خرید خانه در شهر قزوین داریم که در صورت دریافت تسهیلات می توانند رونق بخش مهمی به حوزه مسکن استان باشند.
8054* 3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.