به گزارش ایرنا، داوود محمدی روز پنجشنبه در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد،افزود: تولید فکر و اندیشه از ساخت مدرسه مهم تر و در تضمین آینده کشور موثر است و در این راستا نقش خیران با مشارکت در ساخت مدرسه، نمازخانه و کتابخانه تعیین کننده و تاثیرگذار می باشد.
وی با تقدیر از فعالیت های خیران مدرسه ساز،گفت: در تمام کشور مجامع خیرین مختلفی تشکیل شده اما هیچ کدام از آنها نتوانسته اند در این سال ها به اندازه خیران مدرسه ساز با قوت و جدیت کار کنند.
محمدی ادامه داد: اگرچه دولت با وجود تمام محدودیت های مالی نگاه خوبی در این حوزه داشته و گام های بلندی در ساخت کلاس های درس برداشته اما بدون مشارکت خیران، نمی توانستیم به اهداف ترسیم شده برای نظام آموزش و پرورش دست یابیم.
وی اضافه کرد: فرهنگ کار خیر به منظور رفع نیازهای جامعه از جمله امور آموزشی، صدقه جاریه ای است که باید آنرا به سایر حوزه ها نیز انتقال دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در ادامه این مراسم،بزرگترین جهاد را در عرصه علمی و بزرگترین واقفان را نیز افرادی دانست که در این حوزه تلاش می کنند.
سالار قاسمی، تخریب و بازسازی مدارس فرسوده،هوشمند سازی کلاس های درس و احداث مدارس جدید را از جمله زمینه های مشارکت خیران در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود:ب رای کیفیت بخشی به آموزش ها،نیازمند توسعه فضاهای جدید هستیم که تنها از عهده دولت بر نمی آید و امیدواریم خیران همچنان ما را در این زمینه یاری کنند.
وی اضافه کرد: هم اکنون از بین یک هزار و 872 فضای آموزشی استان، 451 فضا نیازمند تخریب و بازسازی و 728فضا نیز نیازمند مقاوم سازی هستند که از خیران انتظار داریم ما را در تکمیل آنها یاری کنند.
استان قزوین دارای 2 هزار و 209واحد آموزشی با 9 هزار و 482 کلاس درس فعال است.
نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با رویکرد ایمن سازی مدارس پس از برگزاری در 14منطقه آموزشی استان صبح امروز پنجشنبه در مرکز استان قزوین برگزار شد.
در هجدهمین دوره این جشنواره در سال95،خیران 120 میلیارد ریال تعهد کرده بودند که تاکنون 85 میلیارد ریال از آن محقق شده است.
خیران مدرسه ساز استان قزوین همچنین در سال جاری نیز تاکنون 50 میلیارد ریال تعهد کرده اند که 35میلیارد ریال از آن در همین مدت کوتاه تحقق یافته است.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.