به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل عصر امروز در نشست بررسی افزایش بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی اوقاف در قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی امروز به عنوان یک فرمان از سوی مقام معظم رهبری برای ‌همه مسئولان ‌مطرح است و وظیفه داریم در همه ابعاد فعالیتی خود به دنبال تحقق این فرمان رهبری باشیم.

وی عنوان کرد: افزایش بهره‌وری در موقوفات از سالیان گذشته به طور جدی در بدنه اوقاف و امور خیریه کشور در حال بررسی است و تا حدودی نیز توانسته‌ایم به ایده‌آل‌ها نزدیک شویم ولی معتقدیم هنوز هم می‌توان با استفاده از یک برنامه مدون و علمی بهره‌وری را به شکلی ویژه افزایش داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد:  اگر امروز بر توسعه و گسترش موقوفات توجه ویژه داریم به این دلیل است که وقف می‌تواند به عنوان یک سنبل و نماد موفق از تحقق اقتصاد مقاومتی باشد، چراکه نمونه کامل خود اتکایی و کمک به هم‌‎نوع آن‌هم در شرایط خاص اقتصادی در این سنت حسنه به چشم می‌خورد.

‌عادل خاطرنشان کرد: امروز اگر قرار باشد ثمرات واقعی موقوفات در کشور در به طور دقیق و مشخص برای مردم بیان شود بسیاری از مردم به تاثیر موقوفات در بخش‌های مختلف پی‌خواهند برد.

وی گفت: در حال حاضر در استان قزوین مسئله متصرفین موقوفات به چشم می‌خورد که به طور جدی با این افراد برخورد خواهیم کرد، چراکه موقوفات متعلق به شخص یا گروه خاصی نیست و اجازه نخواهیم داد از میراثی که از سالیان گذشته برای ما به یادگار مانده است سوء استفاده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: اجرای امینانه نیات واقفین مهم‌ترین رسالت ما در اداره کل اوقاف و امور خیریه است و اجازه نخواهیم داد افراد از این سرمایه‌ها و اطمینان واقفین سوء استفاده کنند.

‌عادل اذعان داشت: در حوزه دریافت اجاره بها از متصرفین موقوفات نیز به طور جدی وارد عمل خواهیم شد و ارقام اجاره بها نیز به روز خواهد شد، چراکه توسعه و احیاء موقوفات و بقاع متبرکه در گوره همین دارایی‌های موقوفات است و هیچ کس اجازه ندارد از این دارایی‌ها به نفع شخصی خود استفاده کند.

وی در پایاین عنوان کرد: موقوفات متعلق به همه مردم است و تلاش می‌:نیم تا نیات واقفین به طور دقیق در جامعه اجرایی شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621699
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.