به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی اکبر متقی‌فرد ظهر امروز در نشست مشترک با تولیدکنندگان و صادرکنندگان بخش کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین قطب مهم کشاورزی کشور بوده و پتانسیل و ظرفیت مناسبی در این بخش وجود دارد بنابراین باید از این منابع در جهت صادرات بیشتر محصولات بخش کشاورزی استفاده کرد.

وی گفت: در سال 95،  173 میلیون دلار در زیر بخش‌های مختلف بخش کشاورزی از استان قزوین به کشورهای مختلف صادر شد که برای سال جاری هدف گذاری  حدود 400 میلیون دلار برنامه‌ریزی شده است. 

متقی‌فرد تصریح کرد: مولفه‌های مهمی در بحث صادرات محصولات کشاورزی وجود دارد که باید با رعایت و مد نظر قرار دادن این استانداردها کیفیت صادرات محصولات را افزایش داد تا بتوانیم با بازارهای جهانی رقایت کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اشاره به نقش اتاق بازرگانی در توسعه صادرات ادامه داد: اتاق بازرگانی استان قزوین یکی از اتاق‌های بازرگانی فعال کشور بوده که در حوزه سرمایه گذاری و صادرات حضور فعال و پویایی دارد بنابراین باید از این ظرفیت خوب در راستای افزایش توسعه صادرات استان به خوبی استفاده کرد.

متقی‌فرد بیان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و حمایت همه جانبه مسئولین برای تحقق اشتغال ، تولید و صادرات را افزایش دهیم تا بتوانیم میزان صادرات محصولات کشاورزی استان را ارتقا دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: افزایش صادرات محصولات کشاورزی هدف اساسی جهاد کشاورزی در بخش صادرات است که تلاش برای  تحقق این بخش یک از اهداف جهادکشاورزی است.

شهرام رحمانی مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به نقش صادرات در توسعه کشور گفت:  در سال گذشته 173 میلیون دلار صادرات استان قزوین در بخش کشاورزی بوده که امیدواریم این رقم در سال جاری افزایش یابد.

وی بیان کرد: هدف گذاری جهادکشاورزی برای سالجاری در بحث صادرات محصولات کشاورزی 400 میلیون دلار است که امیدواریم با حمایت‌های مسئولان از تولید کنندگان و صادر کنندگان به این رقم دست پیدا کنیم .

به گزارش تسنیم، در پایان این نشست تخصصی تولید کنندگان و صادر کنندگان محصولات کشاورزی استان قزوین مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621256
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.