به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، منوچهر حبیبی در حاشیه افتتاح و بازدید از نخستین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کلید پیشرفت و توسعه هر کشوری در رشد دانش و توسعه آگاهی است و اگر بتوانیم این 2 را به شکل مناسب به‌کار بگیریم شاهد رشد روز افزون کشور خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه رویکرد همه کشورها از جمله ایران در حوزه توسعه و رشد اقتصادی، توجه و حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بینان است چرا که درصد ریسک پذیری آنها کمتر است.

حبیبی در ادامه با اشاره به صادارت محصولات دانش‌بنیان در استان گفت: تاکنون نزدیک به هفت میلیون دلار از محصولات دانش‌بنیان ما به کشورهای دیگر صادر شده‌اند و امیدواریم در سال 96 با افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان مجوزدار استان به 50 شرکت و حمایت از آنها شاهد صادرات 50 میلیون دلاری محصولات این شرکت‌ها باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: امیدواریم با پرداخت تسهیلات بانکی بتوانیم شاهد تقویت هر چه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان استان باشیم.

وی همچنین با اشاره به افتتاح نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان استان افزود: امیدواریم با افتتاح این نمایشگاه همه مردم و مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و ایده های متخصصان جوان استان آگاهی پیدا کنند.

معاون استاندار قزوین با ارزیابی مطلوب از کیفیت محصولات عرضه شده در این نمایشگاه،گفت: بیشتر این محصولات در بخش‌های صنعتی و کشاورزی توسط متخصصان بومی طراحی و ساخته شده‌اند و می‌توان آنها را با هزینه حداقلی برای افزایش تولید و اشتغال استان به‌کار گرفت.

حبیبی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت پایدار در گرو به‌کارگیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است اضافه کرد: باید ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با واحدهای صنعتی، تولیدی، مجموعه مدیریتی و اجرائی بیشتر شود تا از ظرفیت این شرکت‌ها به منظور شکوفایی اقتصادی بهره‌برداری حداکثری شود.

وی در پایان با اشاره به فعالیت صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: شرکت‌های ثبت شده و صاحب مجوز در زمینه واگذاری زمین، پرداخت تسهیلات و تسهیل فرایندهای اجرایی حمایت‌های لازم را دریافت خواهند کرد و آن دسته از شرکت‌های موفق نیز در ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه های اقتصادی معرفی می‌شود.

نخستین نمایشگاه تولیدات دانش‌بنیان، صنایع نوآور و استراتژیک استان قزوین تا 30 فروردین ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برپا خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620437
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.