به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدهمتیان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین گفت: طرح هادی روستایی در سالیان گذشته به صورت جدی در روستاهای سراسر کشور در حال اجراست در استان قزوین نیز با جدیت در حال اجرای طرح‌های هادی در روستاها هستیم.

وی بیان کرد: به طور مثال در سال گذشته طرح هادی روستایی با بیش از 960 میلیون تومان در 82 روستای استان قزوین به اجرا درآمده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: تا سال 94 طرح هادی روستایی تنها در 313 روستای استان قزوین اجرایی شده بود که تنها در سال 95 این رقم نزدیک به میزان 82 روستای جدید افزایش پیدا کرد.

همتیان اظهار داشت: برای اجرای این 313 مورد طرح هادی روستایی در قزوین بیش از 62 میلیارد و 959 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح هادی روستایی در کنار ارائه خدمات برتر به روستائیان موجب ساماندهی بافت روستا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین از پرداخت تسهیلات 18 میلیون تومانی بازسازی مسکن روستایی در قزوین خبر داد و افزود: این تسهیلات با نرخ سود 5 درصد به متقاضیان بازسازی مسکن روستایی در قزوین اعطا می‌شود.

همتیان گفت: بازسازی مسکن روستایی با حوادث و اتفاقات سالیان اخیر در کشور به صورت جدی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال پیگیری است و از این رو بازسازی 3 هزار واحد مسکن روستایی در استان قزوین در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در حال حاضر اعتبار بیش از 1 هزار تسهیلات بازسازی مسکن روستایی به بانک‌های استان ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین بیان کرد: سال گذشته نزدیک به 300 تسهیلات بازسازی مسکن روستایی به متقضایان پرداخت شده است.

همتیان بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به 85 هزار واحد روستایی در استان قزوین وجود دارد که درسالیان گذشته بخش قابل توجهی از آن بازسازی شده است.

وی گفت: تاکنون نزدیک به 60 درصد از واحدهای مسکن روستایی استان قزوین بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: آسفالت معابر روستایی استان قزوین با استفاده از منابع تملک دارایی در حوزه عمرانی روستاها در سال گذشته در قزوین اجرایی شده است.

همتیان افزود: سال گذشته نزدیک به 135 هزار متر مربع آسفالت در معابر روستایی نزدیک به 53 روستای استان قزوین از محل اعتبارات تملک دارایی اجرایی شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620356
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.