به گزارش ایرنا،امیر سرتیپ دوم ستاد حمزه بیدادی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز ارتش برگزار شد،افزود: دلاورمردی های ارتشیان در هنگام مبارزات انقلابی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست تا جایی که اگر این نیروی نظامی نبود، انقلاب هزینه و شهدای زیادی را متحمل می شد.
وی ادامه داد: در همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و با امتناع امام راحل از انحلال ارتش، ارتش جمهوری اسلامی با حضور در کردستان و مناطق بحرانی کشور توانست پاسخ خوبی به حسن اعتماد امام بدهد.
امیر بیدادی افزود: هیچ گاه نباید فراموش کرد ارتش در دوران دفاع مقدس نیز با تقدیم 50 هزار شهید توانست از آرمان های نظام مقدس حفظ و حراست کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت های صنایع خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی در حوزه تولید تجهیزات نظامی و دفاعی،یادآور شد: ارتش مقتدر ایران تا به امروز توانسته بسیاری از بخش های تجهیزاتی مورد نیاز را خود تولید کند.
به گفته وی،امروز قدرت های استکباری با همراهی آمریکا جرات کوچک ترین نگاه به خاک کشور ما را ندارند و این مهم به دلیل اقتدار نظام جمهوری اسلامی در ابعاد دفاعی بوده که تحت زعامت رهبری مقتدرانه و فرماندهی کل قوا حاصل شده است.
فرمانده قرارگاه لشگر 16 زرهی قزوین در ادامه با بیان اینکه هشت هزار کیلومتر از مرزهای آبی و خاکی کشورمان از امنیت بالا و مطلوبی برخوردار هستند،اضافه کرد: خط قرمز نیروهای مسلح کشور ما حضور بیگانگان و تروریست ها در نزدیکی مرزهایمان است تا جایی که امروز مشاهده می کنیم آنان تا قلب کشورهای اروپایی نیز نفوذ پیدا کرده اند اما جرات نزدیک شدن به خاک ما را ندارند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به بحث انتقال قرارگاه لشگر 16 زرهی به خارج از شهر قزوین که پیشتر اخباری در خصوص آن منعکس شده بود،اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای انتقال قرارگاه نداریم و این موضوع در دستور کار ما نیست.
وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن هفته ارتش،گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا، تقدیر از کارکنان نمونه پایور، انجام رژه موتوری، سخنرانی در نمازهای جمعه شهرستان های استان از سوی فرماندهان ارتش، اعزام سخنرانان به مدارس و در نهایت رژه نیروهای مسلح در 29 فروردین ماه از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده به مناسبت این هفته خواهد بود.
29 فروردین ماه توسط امام خمینی (ره) به عنوان روز ارتش نام گذاری شده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.