به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در بازدید از آسایشگاه خیریه سالمندان و معلولین امیرالمومنین (ع) قزوین، افزود: رسیدگی نکردن به مشکلات قشر سالمند جامعه که هیچ سرپناهی ندارند برای مدیران جای سرافکندگی و شرمندگی دارد زیرا براساس آیات قرآن کریم، حمایت از پیران جامعه مصداق بارز عمل خیر است.
وی ادامه داد: باید نسبت به مشکلات سالمندان دغدغه داشته باشیم و سرکشی سالانه به مراکز نگهداری آنها با هدف رفع مسئولیت، هیچ مشکلی را برطرف نمی سازد.
نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین یادآور شد: پدران و مادران حتی در سن سالخوردگی نیز چشمه فیض الهی برای خانواده‌ های خود هستند و نباید فرزندان از زیر بار مسئولیت بزرگترانشان شانه خالی کرده و آنها را به مراکز سالمندان منتقل کنند.
به گفته وی، برای اطلاع و بررسی مشکلات مراکز سالمندان باید نشست های جداگانه با حضور هیات مدیره سازمان بهزیستی و مسئولان اوقاف برگزار شود تا روند رفع مشکلات موجود تسهیل یابد.
امام جمعه قزوین خطاب به مسئولان مرکز سالمندان قزوین گفت: حمایت از سالمندان و پیران جامعه مصداق بارز عمل خیر بوده و بسیاری از این عزیزان مصداق مسکین هستند که شما از آنها دلجویی کرده و به وضعیت شان رسیدگی می کنید.
حجت الاسلام عابدینی ادامه داد: بسیاری از سالمندان این مرکز خانواده ای نداشته و توان جسمانی نیز برای مراقبت و مدیریت خود ندارند و شما در واقع پناهگاه این عزیزان هستید.
وی با اشاره به اینکه زمین ماندن و رسیدگی نکردن به سالمندان برای همه ما جای سرافکندگی و شرمندگی دارد، گفت: پناه دادن به سالمندان مسکین توفیقی بزرگ است و وقتی این عزیزان از نعمت خانواده نیز محروم هستند باید در چنین مراکزی مورد حمایت جدی قرار بگیرند.
امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه هیچ عاطفه بیرونی جایگزین مهر و محبت درون خانواده نمی شود، اضافه کرد: دغدغه مسئولان خانه‌ های سالمندان نسبت به نگهداری این عزیزان مصداق بارز انسانیت است.
8054/ 6128 * خبرنگار: رضا اسدی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.