به گزارش ایرنا، آیت الله هادی باریک بین که از 16 فروردین 96 به علت بیماری در بخش آی. سی. یو یکی از بیمارستانهای قزوین بستری شده بود، صبح امروز به دلیل کهولت سن و بیماری به دیار باقی شتافت.
وی از سال 1360 تا 1393 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین و سه دوره نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری و از اعضای مجلس خبرگان قانون اساسی بوده ‌است.
آیت الله باریک بین در سال 1309 خورشیدی در قزوین به دنیا آمد، پس از تحصیلات ابتدایی برای ادامه تحصیل علوم دینی در سال 1328 راهی قم شد و همچنین 3 سال را در حوزه نجف گذراند.
از اساتید دروس عالی وی آیات عظام علامه طباطبائی، نوری همدانی، مشکینی، سلطانی، منتظری، میرزا باقر زنجانی و امام خمینی (ره) بودند.
وی در طول اقامت در قم به مدت 2 سال از درس خارج اصول آیت الله بروجردی و سپس دروس خارج فقه و اصول امام خمینی (ره) بهره برد.
آیت الله باریک بین در مبارزات انقلابی در قزوین نقش مؤثری داشت و همواره در صف مبارزین نهضت امام راحل بود.
11 اسفند 93 بعد از استعفای ایشان به دلیل بیماری از امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قزوین انتخاب گردیدند.
6101/ 6128 *خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.