به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در نشست هیات بازرسی انتخابات استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: انتخابات در واقع یک نوع رفراندوم و همه پرسی در نظام جمهوری اسلامی است که در آن حضور حداکثری مردم به تعبیر مقام معظم رهبری در حکم آبروی کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: برای حضور حداکثری مردم باید شرایط کاملا یکسان و رقابتی در انتخابات فراهم باشد تا مردم مانند دوره های گذشته بدون هیچ نگرانی و دغدغه در خصوص آرای خود در پای صندوق های رای حاضر شوند.
این مسئول افزود: بدون شک مردم در این دوره از انتخابات نیز با حضور حداکثری خود برگ زرین دیگری به افتخارات این مرز و بوم خواهند افزود و شکوه و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان خواهند کشید.
رئیس هیات بازرسی انتخابات استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظائف این هیات،افزود: رصد، کنترل و پایش انتخابات از لحظه شکل گیری،قبل و حین انتخابات در فضای حقیقی و مجازی از وظائف اصلی این هیات به شمار می رود.
حبیبی با بیان اینکه هیات های اجرائی،نظارت و بازرسی سه ضلع یک مثلث هستند که انتخابات پیش رو را در حوزه خود پایش و کنترل می کنند، افزود: باید مسئولان و اعضای این هیات ها ارتباط تنگاتنگ و موثری با یکدیگر داشته باشند تا هیچ شک و شبهه ای در خصوص سلامت روند برگزاری انتخابات به وجود نیاید.
این مسئول در ادامه با اشاره به 2 انتخابات مهم پیش رو، افزود: با آغاز فرایند انتخابات فضای سیاسی به سوی رقابتی شدن و افزایش شور و اشتیاق پیش خواهد رفت بنابراین باید با پیگیری و عزم جدی تر در خصوص بازرسی روند انتخابات وارد عمل شویم.
وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار نفر برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان ثبت نام کرده اند که رقم قابل توجهی است،اظهار کرد: با توجه به حجم بالای کارها،باید با نظارت و کنترل دقیق از هرگونه سوء استفاده و ایجاد شائبه در روند انتخابات جلوگیری کنیم.
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود به اعضای هیات بازرسی انتخابات استان توصیه کرد تا بدون هیچ جانبداری و جهت گیری به انجام وظائف خود بپردازند و تنها به سلامت انتخابات و حضور حداکثری مردم در 2 انتخابات مهم پیش رو بیاندیشند.
وی در بخش پایانی از سخنان خود نیز گفت:اعضای هیات بازرسی انتخابات باید تمامی کمبودها و مشکلات روند برگزاری انتخابات را برای اصلاح شدن به هیات بازرسی گزارش دهند تا فضای تخلف و انحراف از قانون به وجود نیاید.
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به طور همزمان 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.