به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری البرز، صدیقه ربیعی افزود: در سال جدید یکی از اولویت های ما جذب سرمایه گذار است که این موضوع به پویایی تولید و اشتغال منطقه کمک می کند.
وی در ادامه با اشاره به لزوم تقویت تولید داخلی، اتکا به تولید ملی را موجب حل مشکلات اقتصادی کشور و رفع دغدغه های مردم و مقام معظم رهبری در این حوزه دانست.
این مسئول اضافه کرد: اقتصاد پویا بدون اتکا به تولید ملی معنا ندارد و تا در این حوزه شاهد پویایی و تحرک نباشیم، در بخش اشتغال نیز به اهداف خود دست پیدا نمی کنیم.
وی در ادامه با اشاره به نام گذاری امسال بنام اقتصاد مقاومتی،تولید-اشتغال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: زیرساخت های مربوط برای تحقق این شعار فراهم است بنابراین در این خصوص به همت بیشتر مدیران و همراهی و همکاری بیشتر مردم نیازمند هستیم.
بخشدار مرکزی البرز در ادامه با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سه سال و نیم گذشته، گفت: دولت یازدهم در این زمینه های گام های مهمی برداشته و آمارها و شاخص های اقتصادی به خوبی گواه این ادعا هستند.
ربیعی در ادامه به برنامه ریزی دولت برای اشتغال زایی جوانان اشاره کرد و گفت: تحقق برنامه های دولت در این حوزه در سال جدید در گرو همکاری مردم و حمایت بیشتر آنها از تولید ملی است.
این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه باید فرهنگ استفاده از کالای داخلی در جامعه ما نهادینه شود تا در عرصه تولید به کشوری قدرتمند تبدیل شویم،گفت: نباید فراموش کرد اگر حمایت لازم و کافی از تولید ملی را شاهد نباشیم، چرخ صنعت به خوبی نمی چرخد و شغل های جدید نیز ایجاد نمی شوند.
بخشدار مرکزی البرز با اشاره به حمایت های دولت از شرکت های دانش بنیان به منظور پررنگ کردن نقش آنها در حوزه اقتصاد ،استفاده از علم و فناوری را یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و گفت: باید شاهد تقویت این شرکت ها که می توانند به تولید محصولات با فناوری روز پرداخته و اشتغال و اقتصاد کشور را پویا کنند،باشیم.
وی در پایان با بیان اینکه شهرستان البرز یکی از قطب های صنعت در استان و کشور است،اظهار امیدواری کرد با همت همه مدیران و همراهی بخش خصوصی، صنایع مستقر در این بخش در سال اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال با پویایی بیشتری نسبت به سال های گذشته به فعالیت بپردازند و بتوانند در عرصه های تولیدی و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان موثر واقع بشوند.
بخش مرکزی شهرستان البرز به مرکزیت الوند می باشد و نخستین شهر صنعتی ایران به نام البرز در این منطقه قرار دارد.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.