به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی در نشست شورای اداری مدیران استان قزوین که روز سه شنبه در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: باید تمامی کسانی که فرصت و تریبون سخنرانی در اختیار دارند در جهت تقویت وحدت ملی و امیدواری در میان مردم اقدام کنند چرا که دشمنان به دنبال مایوس کردن و ناامید ساختن مردم از صندوق های رای هستند.
این مسئول اضافه کرد: متاسفانه گاهی بداخلاقی های سیاسی و مقاصد حزبی موجب می شود، تنها نقاط ضعف توسط صاحبان تریبون برجسته شده و از نقاط قوت و دستاوردهای دولت و نظام به گونه ای چشم پوشی شود.
وی یادآور شد: مرز میان انتقاد سازنده و تخریب کاملا مشخص و روشن است و مردم در پای صندوق های رای صلاح کار کشور را با آرای خود انتخاب خواهند کرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در ادامه با بیان اینکه فضای باز و مناسب سیاسی در استان حاکم است،یاد آور شد: همه گروه ها و جریان های سیاسی در چهارچوب قانون می توانند دیدگاه ها و نظرات خود را مانند دوره های گذشته مطرح کنند تا مردم با دید باز و نگاهی عمیق به داوطلب مورد نظر خود رای دهند.
شاهرخی با اشاره به ظرفیت بزرگ قانون اساسی برای مشارکت مردم در کارها،گفت: یکی دیگر از افتخارات نظام جمهوری اسلامی مشارکت مردم در انتخابات برای گزینش مسئولان است که از نقش بسیار مهم و تعیین کننده آحاد ملت در سرنوشت کشور حکایت دارد.
شاهرخی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: با برگزاری انتخابات شوراها 110 هزار نفر در سطح کشور و 2 هزار و 660 نفر در استان قزوین به کرسی های پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا دست می یابند.
این مسئول ادامه داد: امیدواریم در فرایند انتخابات تمامی رای دهندگان و داوطلبان از هنجارشکنی و بداخلاقی های سیاسی خودداری کنند.
وی ادامه داد: 26 هزار نفر مسئولیت برگزاری انتخابات در سراسر کشور را به عنوان یک رویداد عظیم ملی برعهده دارند و براساس ماده 21 قانون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و ماده 67 قانون برگزاری انتخابات شوراها همه دستگاه های اجرایی مکلف هستند تمامی امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.
وی یادآور شد: با توجه به ماده 68 قانون انتخابات، دستگاه های اجرایی،شهرداری ها، سازمان ها و نهادهای دولتی و خطبای نمازجمعه باید مر قانون را رعایت کرده و از تخریب یا تبلیغ نامزدهای انتخاباتی خودداری نمایند.
شاهرخی همچنین با اشاره به آمار ثبت نام پنجمین دوره شوراهای اسلامی استان قزوین گفت:در این دوره نسبت به ادوار گذشته رشد قابل ملاحظه ای را در نام نویسی متقاضیان شاهد بودیم به گونه ای که پنج هزار و 521 نفر برای این دوره ثبت نام کردند که نشانگر رشد 24 درصدی داوطلبان نسبت به دوره پیش است.
وی ادامه داد: در استان قزوین نسبت به دوره قبل، داوطلبان شورای شهر 40 درصد و داوطلبان روستاها نیز 20 درصد افزایش داشته اند و تعداد داوطلبان زن نیز از 185 نفر با 76 درصد رشد به 326 نفر افزایش یافته که قابل توجه است.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود به اولویت های حوزه اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: در این حوزه توجه و تمرکز مدیرانی استانی اجرای سیاست های دولت و مقام معظم رهبری به ویژه در بخش کاهش آسیب های اجتماعی براساس طرح تقسیم ملی است که اکنون میان 9 دستگاه با 40 برنامه در حال اجرا می باشد.
وی در ادامه به امنیت بالای کشور و استان اشاره کرد و گفت: نعمت بزرگ امنیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ساری و جاری است که باید قدردان آن باشیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: با تلاش های اعضای شورای تامین استان، قزوین از استان های امن کشور با رتبه بالا محسوب می شود.
وی در پایان با اشاره به پیگیری طرح سپاس در سال 95 برای تکریم خانواده معظم شهدا و جانبازان، خاطر نشان کرد: در این طرح 45 دستگاه اجرایی استان مکلف شدند از 450 خانواده شهید بازید به عمل آورند که در نتیجه تاکنون 21 دستگاه گزارش کار خود را در این زمینه ارسال کرده و 24 دستگاه دیگر نیز گزارش های خود را به زودی ارسال خواهند کرد.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.