سید سعید شاهرخی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: براساس قانون، داوطلبان انتخابات یاد شده می توانند از 21 تا 27 اردیبهشت ماه به مدت هفت روز به تبلیغ برنامه ها و اهداف خود بپردازند بنابراین هرگونه تبلیغات در غیر زمان مقرر خلاف قانون بوده و در سوابق نامزدهای احتمالی ثبت خواهد شد.
وی به داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا توصیه کرد تا اکنون که خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده اند، بیشتر از همگان مبادی اخلاق و مجری قانون باشند و از هرگونه برخورد سلیقه ای و هنجارشکنانه نسبت به قانون خودداری کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اظهار کرد: شروع پیش از موعد انتخابات در فضای واقعی و مجازی وجاهت قانونی نداشته و مردم در صورت ادامه این روند به چنین داوطلبانی رای نخواهند داد.
وی یادآور شد: اظهار مطالب خلاف واقع،دیوار نویسی و راه اندازی کاروان های تبلیغاتی،اعلام نظر شخصیت ها در تائید نامزدها با ذکر عنوان و مسئولیت آنها، فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری،استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها،ادارات و شرکت های دولتی به سود یک نامزد،الصاق آثار تبلیغاتی داوطلبان بر روی علائم راهنمائی و رانندگی و تابلوی بیمارستان ها،تبلیغ علیه نامزدها و هتک حرمت آنها و پاره و معدوم نمودن عکس و آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی از جمله امور ممنوع در فعالیت های تبلیغاتی انتخابات به شمار می رود.
ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی دوره پنجم از 30 اسفند 95 آغاز و تا ششم فروردین ماه جاری ادامه داشت و در این مدت پنج هزار و 518 نفر با مراجعه به فرمانداری ها و بخشداری های استان قزوین برای شرکت در انتخابات و عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا متقاضی شدند.
رشد نزدیک به 20 درصدی ثبت کنندگان برای شرکت انتخابات شوراها در استان قزوین، از رقابتی تر شدن انتخابات این دوره حکایت دارد.
از پنج هزار و 518 ثبت نام کننده برای شرکت در انتخابات شوراها در استان قزوین، یک هزار و 197 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و چهار هزار و 321 نفر نیز برای عضویت در شوراهای اسلامی روستاها ثبت نام کرده اند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه امسال همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
6101* 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.