حمید ره انجام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 90 مورد از این عملیات ها به حوادث جاده ای و 33 مورد نیز به خدمات حضوری مربوط بوده است.
وی ادامه داد: هشت مورد از این عملیات نیز مربوط به برف و کولاک بوده و هفت مورد نیز به حوادث شهری و سه مورد نیز به حوادث صنعتی و کارگاهی و سایر نیز به عملیات مربوط به زلزله، سیل و آبگرفتگی و سایر موارد اختصاص داشته است.
این مسئول، مجموع نجات یافتگان مربوط به عملیات هلال احمر استان در این مدت را 125نفر اعلام کرد و گفت: 107 تن از این افراد به بیمارستان انتقال یافتند و 18تن نیز به صورت سرپایی درمان شدند.
هاشمی ادامه داد: در طرح امداد و نجات نوروز جمعیت هلال احمر استان که از 25 اسفندماه تا 14فروردین ماه به انجام رسید، 516 نیرو در قالب 198 تیم عملیاتی با 152دستگاه آمبولانس به ماموریت های مختلف اعزام شدند.
ره انجام، میانگین زمانی وقوع حادثه تا اطلاع به جمعیت هلال احمر قزوین را سه دقیقه و 8ثانیه و از زمان اطلاع به جمعیت تا حضور امدادگران در صحنه را هفت دقیقه و 9 ثانیه اعلام کرد.
وی در ادامه با اشاره به طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی توسط جمعیت هلال احمر، از بهره مندی 61 هزار و 280مسافر از خدمات پست های ثابت و سیار مربوط به این طرح در استان خبر داد و گفت: در این مدت جوانان عضو هلال احمر قزوین 70هزار نسخه بروشور،نقشه و کتابچه راهنمایی را بین مسافران توزیع کردند.
ره انجام ، تعداد مراجعه کنندگان به ایستگاه های سلامت این طرح در مدت یاد شده را نیز 21 هزار و 425 نفر، فضاهای دوستدار کودک25هزار و 380 نفر و خیمه های نماز را هفت هزار و 350 نفر اعلام کرد.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان گفت: در این ایام همچنین با تشکیل پویش ملی نه به تصادفات جاده ای که برای دومین سال متوالی صورت گرفت، 20 هزار و 955 نفر در استان به این پویش پیوستند.
جمعیت هلال احمر استان قزوین از ابتدا تا انتهای تعطیلات نوروزی با 25 پایگاه امداد و نجات جاده ای به مسافران نوروزی خدمات ارائه کرد.
در نوروز سال گذشته جوانان عضو جمعیت هلال احمر استان قزوین به 50هزار مسافر در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خدمات ارائه کرده بودند.
یک هزار و 500 امدادگر و نجاتگر دارای درجه در جمعیت هلال احمر استان قزوین عضویت دارند.
جمعیت هلال احمر استان قزوین همچنین دارای 13 هزار عضو فعال در کانون های مربوط به حوزه جوانان است.
7388* 3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.