سید سعید شاهرخی بعدازظهردوشنبه در نشست خبری ستاد انتخابات قزوین که با حضور مسئولان هیات های بازرسی و نظارت و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد،افزود: باید از حضور چشمگیر و استقبال بالای مردم در ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که نشان دهنده بلوغ بالای سیاسی آحاد جامعه است، تقدیر کرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: از مجموع نفرات ثبت نام کننده در استان، پنج هزار و 196 نفر مرد و 329 نفر زن بوده اند که به لحاظ جنسیتی نسبت به دوره قبل به ترتیب، ثبت نام مردان و زنان 17.8 و 43.8 درصد افزایش داشته است.
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین یادآور شد: در روز پایانی ثبت نام، آمار داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها در استان به یک هزار و 197 نفر و شورای اسلامی روستاها نیز به چهار هزار و 321 نفر رسید که به ترتیب 28 و 16.8 درصد در مقایسه با دوره قبل افزایش داشته است.
وی به سوابق عضویت در شوراها در بین افراد ثبت نام کننده نیز اشاره کرد و گفت: 882 نفر از داوطلبان نام نویسی کرده در استان سابقه عضویت در شوراهای اسلامی را دارند و چهار هزار و 636 نفر نیز فاقد سابقه هستند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: جوان ترین ثبت نام کننده 25 سال سن و مسن ترین فرد نیز 83 سال سن داشته است.
وی با بیان اینکه حضور بانوان استان در این دوره نسبت به دوره قبل در شهرها با رشد 59 درصدی و در روستاها با رشد 21.7 درصدی مواجه بوده است،ادامه داد: 329 زن برای عضویت در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده اند که از این تعداد 188 زن برای عضویت در شورای شهرها و 138 زن نیز برای عضویت در شورای روستاها نام نویسی کرده اند.
این مسئول اضافه کرد: پنج هزار و 196 مرد نیز برای عضویت در این دوره از شوراهای شهر و روستا در استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد یک هزار و 9 نفر برای شواری شهرها و چهار هزار و 183 نفر برای عضویت در شورای اسلامی روستاها نام نویسی کرده اند.
وی به آمار تفکیکی ثبت نام کنندگان شهرستان های استان نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان قزوین با 2 هزار و 501 داوطلب و شهرستان البرز با 430 داوطلب به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد ثبت نام کنندگان استان را داشتند.
شاهرخی اظهار کرد: شهرستان های بوئین زهرا نیز 759 داوطلب،تاکستان 745 داوطلب، آوج 596 داوطلب و آبیک نیز 487 داوطلب ثبت نام کننده داشته اند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: برای برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در استان قزوین آمادگی کامل وجود دارد و بدون شک با مشارکت حداکثری مردم برگ زرین دیگری به افتخارات کشور و استان قزوین افزوده خواهد شد.
ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها که از 30 اسفند آغاز شده بود،شب گذشته (6 فروردین) به پایان رسید.
نتایج صلاحیت نهایی افراد ثبت نام کرده برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 17 اردیبهشت اعلام می شود.
استان قزوین دارای 706 حوزه شهری و روستایی واجد برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا می باشد که از این تعداد 25 حوزه شهری و 681 حوزه نیز روستایی است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شکل هم زمان 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار خواهد شد.
6101* 3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.