به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی روز دوشنبه در نشست مشترک ستاد انتخابات با هیات های نظارت و بازرسی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان قزوین گفت: تعداد داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراها در سطح روستاهای استان نیز به جز 2 روستا در سایر مناطق به حد نصاب رسیده است.
وی ادامه داد: هیات های اجرایی انتخابات شوراها در سطح شهرستان های استان در کوتاه ترین زمان ممکن تشکیل شده است و مراحل ثبت نام داوطلبان که از 30 اسفند شروع شده بود بدون کوچکترین مشکلی نیز ساعت 24 دیشب به پایان رسید.
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با قدردانی از زحمات مسئولان و دست اندرکاران انتخابات به ویژه نمایندگان استان و فرمانداران در چند روز گذشته،افزود: با توجه به شرایط زمانی ایام عید و شرایط آب و هوایی تلاش های ارزشمندی به منظور اجرای مناسب فرایند ثبت نام داوطلبان در سایه همدلی و هماهنگی مجریان به دست آمد که جای تقدیر دارد.
وی خاطرنشان کرد: در نتیجه این زحمات تمامی شهرها و روستاهای استان به جز 2 روستا به حد نصاب لازم برای برگزاری انتخابات دست یافتند و می توان اذعان کرد قزوین در این زمینه از معدود استان های کشور به شمار می رود.
شاهرخی اضافه کرد: در این دوره با استقبال چشمگیر مردم برای عضویت در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا روبرو بودیم به گونه ای که در استان قزوین با رشد 59 درصدی ثبت نام زنان و 17.8 درصدی نام نویسی مردان نسبت به دوره قبل مواجه شدیم.
وی در پایان گفت: افزایش چشمگیر حضور زنان در عرصه سیاسی و اجتماعی را به فال نیک گرفته و آن را در مسیر سیاست و برنامه های دولت تدبیر و امید برای حضور بانوان در مدیریت جامعه تلقی می نمائیم.
پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در 325 شهر و 682 روستای استان قزوین برگزار خواهد شد.
با پایان یافتن زمان ثبت نام از دواطلبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا از استان قزوین به طور مجموع پنج هزار و 518 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد یک هزار و 197 نفر برای عضویت در شورای شهرها و چهار هزار و 321 داوطلب برای عضویت در شورای روستاها نام نویسی کرده اند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شکل هم زمان 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار خواهد شد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.